Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Stor sommarträff 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Jag har fått nog av arrangörens personlighet både irl och virtuellt.


7 april 2017, 01:13
Moderator
Inlägg Re: Stor sommarträff
Jag gillar dem.


7 april 2017, 01:20
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
:01:
Jag har träffat torrben så det räcker för mig.


14 april 2017, 11:36
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Jag vet inte ens vilka det är ni pratar om: Vilka är det ni pratar om och varför gillar/ogillar ni dem?


14 april 2017, 15:24
Moderator
Inlägg Re: Stor sommarträff
Träffen anordnas av utbildningsföretaget och förlaget aspi, tidigare andet. De sprider kunskap om autism och asperger från diagnostiserades egna perspektiv. Det är ett oerhört viktigt arbete. Torbjörn gör saker på sitt sätt när han anordnar saker. Man får köpa det eller låta bli. Med tanke på att det är han som anordnar och jag slipper så köper jag det. Han kan vara lite barsk men är renhårig och juste och skärpt. Immanuel Brändemo (Trollhare) jobbar också där, och hen är en vän till mig. Anna som också jobbar där är trevlig. Alla har diagnoser.


14 april 2017, 17:03
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Min version är att han är en typisk entreprenör - han älskar att låta andra jobba åt honom, helst gratis och tar sen gärna åt sig äran (och förstås pengarna), han ler lismar - säger rätt saker och "tar hand om folk".
Den förbannade haren ska vi inte tala om, jag har inte träffat den och tänker försöka fortsätta i det tillståndet.


14 april 2017, 18:53
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Nå. Jag har träffat Andet en gång, tillsammans med krigarsjäl. Krigarn och jag träffades på stan innan och vi hade båda fått fribiljetter till en föreläsning, så vi hoppade på det.

Vi diskuterade fördomar om socionomtanter i gudrun sjöden-utstyrsel, och jag hade rätt svårt att hålla mig. Jag var nog inte helt socialt rätt, för ALLA utom krigarn och jag var soc-tanter i gudrunsjöden-utstyrsel :)

Jag har bara positiva åsikter om Tor @ Andet.


14 april 2017, 19:05
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Schueberird skrev:
Jag vet inte ens vilka det är ni pratar om: Vilka är det ni pratar om och varför gillar/ogillar ni dem?

Jag överlåter det detaljerade skvallret till TORbjörn,han är bättre på det.


14 april 2017, 21:02
Moderator
Inlägg Re: Stor sommarträff
Torbjörn som lismande - eh, jag har MYCKET svårt att föreställa mig det.

Han betalar ju heltidslön och resor till sina anställda. Det är vad jag förstår rätt knapert att få det att gå ihop. När han då har ett arrangemang som är underfinansierat, som de går back på, tycker jag att det är rimligt att lite ideellt arbete från intresserade efterfrågas. Jag kommer att hålla i ett par programpunkter på träffen. Jag ser inte det som arbete utan som engagemang för en god sak och för att det är roligt.

Skulle han skvallra om folk? Det har jag fullständigt missat.


15 april 2017, 12:38
Medlem
Inlägg Re: Stor sommarträff
Aha, mhm, mycket intressant, tack för svar. Jag har aldrig träffat honom, så jag har ingen åsikt än.


17 april 2017, 18:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron