Hejsan. Jag sökte på youtube efter ADHD och hoppades hitta klipp där nån ifrån Sverige pratade om ADHD. Hur det är att ha ADHD . Hittade inget. Jag har själv ADHD. Därför skapade jag en egen kanal och la upp ett klipp för att få bollen i rullning. www.youtube.com/watch?v=Kn-9xUHd-NE
27 mars 2013, 08:51
Kaninmamma
Medlem
Re: Om ADHD på svenska
Det låter som en bra ide och ett bra intiativ. Lycka till!
27 mars 2013, 12:10
dygdig barbar
Medlem
Re: Om ADHD på svenska
Citera:
pappan skrev: Därför skapade jag en egen kanal och la upp ett klipp för att få bollen i rullning.
Citera:
pappan skrev: Hittade inget. Jag har själv ADHD.
Tycker själv att "youtube" kan vara svårsökt om det är något jag vill få reda på Intressant information har jag ändå funnit på URplay som är en kanal med föreläsningar i många olika ämnen. Här är tex Lotta Abrahamsson som först i vuxen ålder blev diagnostiserad med ADHD och AS.
Citera:
"Jaha, jag är alltså dubbelknäpp" var Lotta Abrahamssons första tanke när hon som vuxen fick diagnoserna ADHD och Aspergers syndrom. I en tempofylld föreläsning delar hon med sig av sin egen historia.
Det låter som en bra ide och ett bra intiativ. Lycka till!
Tack så mycket
dygdig barbar skrev:
Citera:
pappan skrev: . Här är tex Lotta Abrahamsson som först i vuxen ålder blev diagnostiserad med ADHD och AS.
Citera:
"Jaha, jag är alltså dubbelknäpp" var Lotta Abrahamssons första tanke när hon som vuxen fick diagnoserna ADHD och Aspergers syndrom. I en tempofylld föreläsning delar hon med sig av sin egen historia.
db
Japp såg hennes föreläsning där faktiskt rätt nyligen. Klockren!