Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Höst Lov....vad kan man göra? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Höst Lov....vad kan man göra?
Jag vill berätta om ett ställe man kan åka till på Höstlovet! Mind Me ordnar alltid väldigt omtyckta resor till bland annat Gesunda By i Dalarna. För att åka med behöver man ha en diagnos och rätt att söka LSS.

Höstlovet 2012 är v 44. I år kommer vi att rida, fiska lax, gå härliga hundpromenader och den som vill får träna.

Varje dag lagas jättegod mat ifrån grunden och det finns både öppen brasa att mysa vid, bastu och simhall. Vi har tillgång till Biljard och restauranger.

Den som vill har alltid möjlighet att bara vara....pyssla, baka, titta på film eller spela spel.

Besök gärna www.mindmeomsorg.se eller ring/sms mig på
censur, se nedan i tråden.

15 oktober 2012, 15:26
Medlem
Inlägg Re: Höst Lov....vad kan man göra?
Hej Mind Me.

Först av allt. Höstlov är ett ord.

Mind Me skrev:
Jag vill berätta om ett ställe man kan åka till på Höstlovet! Mind Me ordnar alltid väldigt omtyckta resor till bland annat Gesunda By i Dalarna.

Okej. Ni ordnar alltid resor. Hur ofta då? På höstlovet gissar jag. Startdatum för moms på ert företag är 2012-03-27, hur många höstlovsresor har ni hunnit med sen slutet på mars i år?

Vilken är er målgrupp? Vad har ni för kompetens?

Mind Me skrev:
ring/sms mig

Vem är det som skriver? Isaksson, Taqi, kanske rent av Linderfalk?

15 oktober 2012, 17:14
Moderator
Moderator: Zombie
Trådstartaren har samma namn som det företag hen annonserar för och har i skrivande stund inte heller skrivit inlägg i något annat ämne. Det, liksom ordalagen i inlägget, tyder på att det gäller ett reklamkonto. Sådana konton brukar vi stänga av och förpassa inlägget till vår interna referensavdelning för spam.

Men eftersom saken gäller en aktivitet som påstås vara avsedd för aspergare och Savanten Svante har svarat med några relevanta frågor tänker jag att vi kanske kan se hur diskussionen artar sig.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

16 oktober 2012, 14:00
Medlem
Aha det var bara för barn typ.

16 oktober 2012, 14:17
Medlem
Jag skulle föreslå en kurs i svenska.

16 oktober 2012, 21:48
Medlem
Inlägg ÖPPET HUS HOS MIND ME i DANDERYD FRE 9 NOV
HEJ!

Öppet Hus hos Mind Me fredagen den 9 november 2012. Den som vill är välkommen mellan 13.00 och 18.00.

Vi visar upp våra lokaler och vår verksamhet och du får möjlighet att träffa oss som jobbar här och viktigast av allt...många av de barn, ungdomar och unga vuxna som finns i våra klubbar, åker med på kollo eller hittar sitt jobb genom oss.

Mind Me jobbar med LSS Korttidsvistelser i form av klubbar för Avancerad IT, Gamers, Tjejer, Manga, Träning mm

Vi ordnar ovanligt underbara kollon i Dalarna varje skollov och många helger. Då finns alla möjligheter att rida, skida och mysa vid en brasa.

För den som inte längre går i skolan kan vi vara länken till ett jobb. LSS Daglig Verksamhet hos Mind Me innebär att du via studiebesök och praktikplatser finner en arbetsplats som passar dig och att vi hjälper dig att få ett riktigt jobb med en riktig lön. Vi jobbar med IT sektorn, Web shopar, anläggningsarbete och mycket mycket annat. Hos oss får du möjlighet att träna, äta hemlagad mat, få vänner för livet och en plats att känna sig hemma på vid sidan om hem och skola eller jobb.

Vill du komma?

maila
censur, se nedan i tråden.

Det här inlägget postades som en egen tråd i underavdelningen Träffar och övrigt kontaktsökeri. Eftersom kontot ifråga bär samma namn som företaget det gör reklam för (ty reklam är det uppenbarligen fråga om), och hittills inte har skrivit något annat här, tycker jag det kan hålla sin reklam i en och samma tråd.

I princip välkomnar vi nya medlemmar. Men vi ser gärna att de bidrar med annat än reklam. Blir det mer reklam från det här kontot, i stället för normala inlägg såsom svar på andras, finns alltid risken att inläggen tas bort. Se vidare min modruta ovan.

17 oktober 2012, 12:13
Medlem
Aspies lär vara bra på korrläsning, det hade första inlägget mått bra av.

Hur många aspies har ni anställda, alla former av praktik inräknade?

Hur många lov-resor har ni hittills anordnat?

Och så ställde jag den där frågan om er kompetens. "Vi följer aktuell forskning." Vad betyder det? Läser ni vetenskapssidorna i expressen, eller läser ni nåt annat?

Arbetsinriktad daglig verksamhet. Hur många har ni fått ut i arbete?

Och snälla jävla rara, svara på frågorna, och sluta spamma. Jag blev inte helt glad över ett reklamPM från er.

Från ert spamPM:

Citera:
Mind Me är en LSS organisation men vi är inte som alla andra...

Hos oss finns en klubb för dem som är intresserade av avancerad IT och en annan för Gamers...vi har tjejklubbar för olika åldrar där vi ses varje vecka med olika teman och stöttar framåt genom gymnasieåren och därefter.

Vad är avancerad IT? Datakörkortet?

17 oktober 2012, 15:06
Moderator
Eftersom företaget tydligen har pm:at Savanten Svante i stället för att svara på hans frågor i tråden tycker jag det är onödigt att deras kontaktuppgifter står här. Telefonnummer och mailadress är alltså borttagna och nätadressen gjord oklickbar.

17 oktober 2012, 15:27
Medlem
Okej, skitskallar.

Det enda ni gör här på forumet är att SPAMMA. Jag hittade mer av ert skit nyligen, ni hade inte fått fullt så trevligt svar som det ovan om jag sett det först.

SPAM är inte bara otrevligt och oönskat. Det är OLAGLIGT.

Sluta begå brott på vårt forum. Det är inte alls uppskattat. Se nu till att svara på frågorna.

17 oktober 2012, 15:59
Medlem
Märks det att jag har haft en del dåliga erfarenheter av företag som ska hjälpa oss på olika vis?

Nåja. Jag lovar att dämpa mig, bara du lovar att sluta spamma alla trådar du hittar, och börjar svara på frågor.

17 oktober 2012, 20:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.