Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Saknade ord i språket 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Himmelvetet.

Dit man kommer när man dör. Åtminstone moderna människor som kanske inte tror på något av de två alternativen. Hur kan ingen ha kommit på det på öppna nätet?


5 juni 2017, 00:41
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
För mig som glutenöverkänslig vore det extra illa att komma till helvetet. Men himmelvetet döge inte heller. Undrar om det finns något glutenfritt alternativ som är roligare än himlen. (Eller mer realistiskt.)


5 juni 2017, 01:07
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Himmelbovetet kanske. Eller helbovetet. Tänk vad man kommer på i efterhand.

Men usch vad helidylleylliskt det låter.


5 juni 2017, 02:18
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Eller kan man tänka sig ett band eller en föreställning som heter "The Autistiskt Utseende"? Principen är visserligen tagen, och jag vet inte om de anspelade på några fördomar om "kristet utseende", men om autistiskt finns det ju faktiskt aktuella fördomar. Även bland autister själva. Och möjligen en del statistiska sannolikheter? Men i så fall blir det en pedagogisk utmaning att lära folk skillnaden. Och en till att lära dem generalisera den lärdomen till vilket område som helst.

… vad man kanske skulle vilja göra om man inte hade sina autismrelaterade problem…


6 juni 2017, 00:42
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Förresten tycker jag "disorder" är ännu ett av dessa oanständiga ord som engelskan borde avskaffa. Som "kiss", "pink", "by", "Brad Pitt", "tut, tut" och, ja, det ska fan komma ihåg allihop. "Barn" för ett ställe där man kan göra såna är väl relativt oskyldigt, men…

Fast "diss-order"? Som om diss av avvikare skulle behöva beordras? Det ordet borde anmälas för hets mot folkgrupper.

Spoiler! :
(Kan svenskar en masse skälla "hen" för "höna" så kan jag.)


10 juni 2017, 22:10
Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 6, 7, 8, 9, 10


Som gäst saknar du privilegier.

cron