Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa
Saknade ord i språket 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Saknade ord i språket
En tråd för ord man inte har stött på när man skulle ha behövt dem eller skulle ha kommit att tänka på dem, utan blivit tvungen att uppfinna själv. Eller plötsligt upptäckt att man har uppfunnit själv, såvitt man vet i alla fall. Kanske för en eller annan efterlysning också, efter ord man inte tror redan finns: "Hallå, ett ord för det här och det här skulle jag behöva/ vilja ha".

Ungefär så.

************************

Nedskärningsterapeut.

Kan vara till exempel en kurator eller sjuksköterska man skulle ha typ stöd- eller avstämningssamtal med men som får bli mer eller mindre psykoterapeut åt en eftersom det inte finns några sådana att tillgå längre. Kan också hända att det blir just nedskärningarna man sitter och gaggar eftersom de är ett stort och aktuellt trauma för en, och/ eller för vårdpersonen. (I det senare fallet blir man själv en obetald eller barfota nedskärningsterapeut.)


17 september 2012, 17:51
Medlem
Inlägg Re: Saknade ord i språket
När man är hungrig så äter man tills man blir mätt.
När man är törstig så dricker man tills man är *****?.


17 september 2012, 17:57
Medlem
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Ufo skrev:
När man är hungrig så äter man tills man blir mätt.
När man är törstig så dricker man tills man är *****?.

Halsbefuktad.


17 september 2012, 18:01
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Otörstig har jag... fått med modersmjölken eller något. Fast halsbefruktad var ju roligare. (Men om det inte är fruktjuice eller... befruktningsvätska då?)

EDIT: Äh, läste till och med fel på halsbefuktad. Det är inte jag som är snuskig, jag väntar mig att Sheyen är det. *saknar visselsmiley* :04:


17 september 2012, 18:01
Medlem
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Fast otörstig är ju ett O-ord, det borde finnas något annat också.


17 september 2012, 18:03
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Vore inte orimligt nej.


17 september 2012, 18:07
Medlem
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Zombie skrev:
Otörstig har jag... fått med modersmjölken eller något. Fast halsbefruktad var ju roligare. (Men om det inte är fruktjuice eller... befruktningsvätska då?)

EDIT: Äh, läste till och med fel på halsbefuktad. Det är inte jag som är snuskig, jag väntar mig att Sheyen är det. *saknar visselsmiley* :04:

Fan vad härligt att jag har lyckats mindfucka er så rejält att jag inte ens behöver yttra de snuskiga orden längre. Ni hör orden ändå + ser dem överallt... ;)


17 september 2012, 18:07
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Så du tror inte att vi gjorde det innan? ;)


17 september 2012, 18:14
Medlem
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Incognita skrev:
Så du tror inte att vi gjorde det innan? ;)

Näää...


17 september 2012, 18:31
Moderator
Inlägg Re: Saknade ord i språket
Illkommen.

Till exempel: vill man inte sätta upp "välkommen" utanpå sin ytterdörr kanske man kan sätta upp "illkommen" på insidan, om det är så man som aspergare (eller medlem av annan utsatt folkgrupp) upplever att världen bemöter en. :twisted:


23 september 2012, 23:56
Ny tråd Svara på tråd  [ 95 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron