Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ufo
Medlem
|
Den 11:e September...
Glöm inte bort att minnas och hedra de tusentals offer som fick sätta livet till: den 11:e September
|
11 september 2012, 01:57 |
|
|
Sheyen
Medlem
|
Re: Den 11:e September...
|
11 september 2012, 10:20 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
11. september verkar vara ett ödesmättat datum. Inte minst för Aspieforum som numera befinner sig i limbo på väg mot ett svart hål.
Jag hoppas att våra efterlevande kommer ihåg att minnas och hedra oss.
|
11 september 2012, 10:46 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Och mer seriöst: En av mina bästa vänner är bosatt här i Sverige just på grund av militärkuppen ovan. Hennes far var med i motståndsrörelsen och var tvungen att fly landet.
|
11 september 2012, 10:48 |
|
|
Incognita
Moderator
|
En god vän till mig torterades under Pinochet.
(Usch, vad jag saknar den vännen sedan han flyttade!)
|
11 september 2012, 19:09 |
|
|
chilehead
Medlem
|
11. september staadskuppen i Chile Terrordåden i NY Anna Lind Ronnie Pettersson
|
11 september 2012, 21:56 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Åh, faster Sigbritt!
|
12 september 2012, 14:58 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det var ett gruppboende för utvecklingsstörda för en tjugo-tjugofem år sedan som inte funkade så bra. Personalen var vettig, men inte ledningen. Skötarna var i beråd om vem som skulle säga ledningen ett och annat ord, det hade ju börjat bli riskablare igen vid det laget. En av dem åtog sig det till slut med den inte helt självbelåtna anmärkningen att hade han suttit i fängelse hos Pinochet för sina åsikters skull, och haft tur när hans vänner blev skjutna, vore det väl själva fan om han inte skulle kunna föreslå några förbättringar för en liten vårdchef i Sverige.
Sådan som människan är.
Newyorkoffren och deras anhöriga är det också tragiskt med, även om de inte var några motståndshjältar (i det sammanhanget åtminstone). Snarast mer tragiskt eftersom de som personer har kommit i kläm mellan det vanliga imbecilla USA-hyllandet och vår andras insikt att USA som land ändå inte fick tillbaka en bråkdel av vad det hade gett resten av världen. (Och inte lärde sig något heller.)
|
15 september 2012, 01:48 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Det var ett talande exempel. Hur menar du här?
|
15 september 2012, 11:07 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Å ena sidan "Den här dagen är vi alla amerikaner" och stackars USA-och-den-fria-världen av folk som aldrig visar proportionerlig harm över den död och ofrihet USA sedan länge åsamkar stora delar av världen och som utlöste anfallet; å andra sidan blir det då svårt att lyfta fram att även om det här var en engångsföreteelse och inget ständigt systematiskt var det inte mindre fel eller roligare för offren och deras anhöriga och att de, precis som USA:s offer, borde få ett värdigare minnesmärke än att bli avpersonifierade spelbrickor på det här viset.
|
15 september 2012, 12:53 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|