Nu har jag hittat en sån där skribent jag gärna skumläser av när jag vill finna energi. Hon har det där lilla extra i sitt analyserande. Lugn, sansad och fullspäckad med tung obehaglig information.
20 november 2011, 13:11
Incognita
Moderator
Re: Hanna Fridén: en härlig krönikör.
Jo, hon verkar skärpt. Själv har jag alltid älskat Hanna H, långt innan hon hamnade i ropet.
20 november 2011, 20:45
Inaktiv forummedlem
Medlem
Hon är tydligen aspergare. Här är debattråden om Hanna på Aspergerforum, där Hanna har skrivit ett antal inlägg: Länk.
Rättade länk på skribentens begäran. /Admin
22 november 2011, 11:37
Inaktiv forummedlem
Medlem
Ha ha, kul att jag fattar vad alla andra redan har fattat!
22 november 2011, 11:53
CodeRedAlert
Medlem
Jaha, just hon!
Begåvad skribent och bra frontfigur. Vet inte om hon vill fronta AS men indirekt gör hon ju det ändå.
23 november 2011, 16:37
Incognita
Moderator
Jag hade ingen aning om hennes diagnos. Trodde bara att hon var vettig ändå.
23 november 2011, 17:15
Zombie
Moderator
Jo, det verkar intressant. Om jag får ordning på min riktiga dator så det går att ha några flikar uppe...
Men nu frågar jag vad säkert alla redan vet: vem är Hanna H?
23 november 2011, 17:19
Incognita
Moderator
Det är Hanna Hellqvist (?), krönikör i DN som nu varit på TV en del och sommarpratat. Hon har ADHD om jag inte missminner mig. Eller så är det bara jag som tar det för givet... Vidare har hon skrivit en bok om sin pappa som liksom min tog sitt eget liv. Boken har jag inte läst, men jag stordiggar henne sedan hon började skriva i DN för... tio år sedan eller så?
23 november 2011, 17:35
Zombie
Moderator
Aha. *lägger på minnet tills jag har något slags bättre ordning på huvud, tålamod eller dator*