Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Tre av fyra är nöjda med sin fas-3plats. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Tre av fyra är nöjda med sin fas-3plats.
http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Var-verksamhet/Nyheter-Arkiv/Nyheter-Om-Arbetsformedlingen/8-2-2011-Tre-av-fyra-ar-nojda-med-sin-plats.html
Citera:
Tre av fyra är nöjda med sin plats
Pressmeddelande om Jobb- och utvecklingsgarantins tredje fas.
Intervjuer med 850 slumpvis utvalda deltagare visar att 77 procent är helt eller delvis nöjda med sin fas 3-plats. Närmare åtta av tio anser att uppgifterna är meningsfulla. Av dem som inte är nöjda anger 5 av 10 att ersättningen är för låg. Många av deltagarna, 45 procent, vill ha mer stöd från sin arbetsförmedlare. Det visar den fördjupade granskningen av Jobb- och utvecklingsgarantins tredje fas.
Låter ju överaskande bra faktiskt.
Det här måste man läsa mer om.

http://www.arbetsformedlingen.se/download/18.60698af7130ff01284080002593/fordjupade-analyser-2011.pdf
[*]Mer än hälften av deltagarna upplever att uppgifterna som utförs helt eller delvis kan beskrivas som ordinarie arbetsuppgifter men färre än en på tio anser att det kan bli tal om nyanställning om fas 3 platsen upphörde.
[*]Drygt hälften av deltagarna anser att platsen i fas 3 inte påverkar chansen att få ett vanligt arbete och de som är missnöjda är det främst för ersättningen och för att platsen ger dålig möjlighet till anställning.
[*]Kontakten mellan deltagaren i fas 3 och arbetsförmedlare framstår som låg men tre av tio anser dock att den fungerar mycket eller ganska bra
[*]Deltagarna anser att de hade varit hjälpta av mer stöd från Arbetsförmedlingen i sitt sökande efter jobb och av att få
tillgång till utbildning, praktik och subventionerade anställningar.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?
Är det så mycket negativt om en sak, så kan inte 3/4 svara "helt eller delvis nöjda"
Är det tillåtet att köra upp en sån här undersökning, där solen aldrig lyser på random AF-handläggare?

2 augusti 2011, 11:17
Moderator
Inlägg Re: Tre av fyra är nöjda med sin fas-3plats.
Och vad är det för fel på frågeställaren i undersökningen och/eller den som dragit slutsatserna? Slutsatser dragna av forskaren/na eller nyhetsmediet, förresten? Journalisters rapportering kring forskningsresultat lämnar mycket övrigt att önska vad jag har sett (många skräckexempel).

Delvis nöjd. Ha ha, vem är inte det med det mesta? Hur kan det grupperas in under kategorin nöjda? Tre av fyra kan ju samtidigt vara helt eller delvis missnöjd.

2 augusti 2011, 17:42
Medlem
Som ung blev jag tvingad att gå på datoteket.
Där berättade arbetslösa personer för mig hur man söker jobb under en depression.
Jag var inte nöjd.

2 augusti 2011, 18:13
Moderator
Hm... Var de det? Helt eller delvis?

Delvis nöjd=Delvis missnöjd

2 augusti 2011, 18:30
Medlem
Inte fullt ut legendarisk amerikansk rockstjärna: Delvis Presley.

2 augusti 2011, 18:34
Moderator
I Las Vegas lär det finnas rätt många som är Delvis Presley... de flesta utan att vara ens delvis legendariska.

2 augusti 2011, 18:41
Moderator
:lol:

Ja, folk lever efter så många delviser och ändå får de inte ihop det.

Får läsa själva tråden nån gång när huvudet är påtejpat.

2 augusti 2011, 18:51
Medlem
och i den här skiten hamnar jag snart i, i början av oktober om jag har räknat rätt (389 dagar av 450 utbetalade t o m 2011-07-10) så bah! jag vill inte :( trodde de hade ändrat så inga fler skulle hamna i fas 3 eller var det önsketänkande från min sida?

i alla fall så hoppas jag att jag får jobb på beautiful brains innan dess, ni får tycka vad ni vill om vd:n men det är betydligt bättre än fas 3

2 augusti 2011, 21:17
Medlem
dreamtears skrev:
i alla fall så hoppas jag att jag får jobb på beautiful brains innan dess, ni får tycka vad ni vill om vd:n men det är betydligt bättre än fas 3
Om du får jobb med lön så blir det ju en positiv sak om den firman.
Håller tummarna att det går vägen för dig.

2 augusti 2011, 21:43
Medlem
ja blir jag utan lön så ringer jag bara min SIUS-handläggare och ställer till med väsen... typ... nej men jag tänker fanimej inte jobba gratis, har redan haft ett skitjobb där jag fick dåligt betalt trots att majoriteten av mina timmar var svart och jag är rätt så noga med pengar, jag ska ha det jag har rätt till

2 augusti 2011, 22:05
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.