Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
sugmundfreud
Medlem
|
Könlös förskola
http://www.aftonbladet.se/wendela/article8483610.abÄr detta sunt tycker ni? Själv blev jag mycket ledsen när jag ofrivilligt var nära att byta kön. Jag skulle inte vilja vara en "det" eller en "hen".
|
29 januari 2011, 17:24 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Re: Könlös förskola
|
29 januari 2011, 17:36 |
|
|
Ufo
Medlem
|
|
29 januari 2011, 17:41 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Till exempel att få gilla det man själv väljer att gilla och inte bara det som ens biologiska kön gör att ens omgivning dikterar att man ska gilla.
|
29 januari 2011, 17:43 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Vem förutom en själv avgör vad man gillar?
Barn behöver identifiera sig med omgivningen. Där är ens kön viktigt. Det är fel att beröva barnen sin rätt till en stark självbild.
|
29 januari 2011, 17:51 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Jag ser det inte som att någon gör det.
|
29 januari 2011, 18:23 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Men de blir ju könlösa. Klart som korvspad att det påverkar deras självbild.
|
29 januari 2011, 18:36 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
De blir inte könlösa. Ingen på förskolan förnekar dem deras biologiska kön.
|
29 januari 2011, 18:39 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Det här är ideologiskt styrd pedagogik som utgår ifrån tänkta likhetsfeministiska dogmer mer än barnens behov. Tror fan att det ligger på Söder, där vimlar det ju av batikhäxor och HBT-aktivister så upptagningen lär väl inte bli något problem.
Problemet uppstår når ngn pojke VILL vara pojke och göra typiska pojkgrejer på det där dagiset. Den valfriheten finns ju inte på såna ställen. Antagligen portförbjuder man leksaksgevär och actionfigurer.
Nej, det här är för batikföräldrarnas skull mer än för barnens.
Men jag tror alltså inte att man kan skapa unisexmänniskor genom sociala experiment. Min gissning är att barnen i vuxen ålder kommer att minnas sin dagistid som jävligt absurd och skratta åt den.
|
29 januari 2011, 18:43 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Hen Åberg "skall bara" sjunga en visa.
En tilltuggsbegare/kenditor här arbetar i kommunen, hen bakar kakor mest hela dagen. Hen bakar stora, hen bakar små, hen bakar några med sötningsmedel på. Och i hens fönster placeras religösa symboler och djursymboler och pepparkakor. Och är du snäller så kan du få men är du stygger får du ändå!
|
29 januari 2011, 19:12 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|