Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Sex på kartan. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Sex på kartan.
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/animerad-sexualkunskapsfilm-jk-anmald
Citera:
Utbildningsradion har polisanmälts efter att ha sänt den animerade sexualkunskapsfilmen ”Sex på kartan”. Justitiekanslern kommer nu att ta ställning till om det kan röra sig om ett yttrandefrihetsbrott.

När SVT blir anmält, vill man ju se vad det är som hänt.
http://www.ur.se/play/161302Går naturligtvis inte att se pga streemat skit.
Är det det här radiostollarna i Kiruna vill man skall betala TV-licens för?

Hittade dock en skön kommentar
Citera:
Ett bra förslag hade varit att INTE sända tecknad porrfilm mitt på dagen då små barn ser!!!! När mina barn idag såg på UR höllt jag på att trilla baklän...
Arg mor

Nå vet någon vart man kan hitta filmen så man kan se skiten?

26 januari 2011, 01:47
Medlem
Inlägg Re: Sex på kartan.
Vad har hänt med det här samhället? Ska folk få panik av sexualundervisning? Jag tycker nog att SVT borde sända Dirty Diaries en hel dag på båda kanalerna bara för att jävlas :D Anmälaren tycker det är olämpligt med en sexupplysningsfilm för högstadieungdomar, lär vara någon religiös tokstolle.

Tycker folk kunde anmäla kommersiell TV som lär barn destruktiva könsroller, konsumtionshysteri och sånt. Måste vara mycket skadligare.

26 januari 2011, 09:43
Medlem
Jag kunde se filmen...
Kan en tecknad film göra så mycket skada när dekadensen omgärdar oss alla, stor som liten? Föräldrarna får väl se till att inte sätta ungarna framför tvn. Det är inte bra att se en massa tv ändå så. Tv-tittande leder bara till moraliskt förfall och dumhet.

Jag blev äcklad av filmen dock. Var de tvungna att ha en neger med?. Måste allting vara multikulti?

26 januari 2011, 09:48
Medlem
Fy på sig sugmund sitter hon och skriver neger! ;) får man inte göra, tänk om de tror
att det här är ett rasist näste forum. Förstår du väl att det måste vara multiknullti,
egentligen borde väl kvinnan ha haft slöja och varit omskuren om det skulle varit helt
korrekt :!:

26 januari 2011, 13:57
Moderator
Yetin skrev:
Vad har hänt med det här samhället? Ska folk få panik av sexualundervisning? Jag tycker nog att SVT borde sända Dirty Diaries en hel dag på båda kanalerna bara för att jävlas :D Anmälaren tycker det är olämpligt med en sexupplysningsfilm för högstadieungdomar, lär vara någon religiös tokstolle.

Ja, nu är vi tillbaka ända dit. Alldeles av vit kristlig kraft (västerifrån + allt mäktigare femtekolonnare här). Och när Tyskland börjar återinföra lagar om hur kvinnor måste skyla sig är det kanske en tidsfråga innan de också kommer tillbaka hit.

Yetin skrev:
Tycker folk kunde anmäla kommersiell TV som lär barn destruktiva könsroller, konsumtionshysteri och sånt. Måste vara mycket skadligare.

Och allt våld. :shock:

26 januari 2011, 14:24
Moderator
Och allt förvridet ytligt hysteriskt oresonligt kravfyllt direkt fysiskt skadligt som kolporteras ut som "sexualitet" så att både unga och numera vuxna tror att det är det som är sexualitet. Nej, det är först när någon kommer med litet seriöst menad sexualupplysning folk blir arga. Och/eller tycker "när såg man något ohippare senast, bara så sjuttiotal". (Hur taffligt utförd den eventuellt är har inte med den här sidan av saken att göra.)

26 januari 2011, 14:37
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag blev äcklad av filmen dock. Var de tvungna att ha en neger med?. Måste allting vara multikulti?

Även jag blev äcklad, både av filmens infantila förskönande av fördumningen i samhället i stort, och av multikultibudskapet. Hela filmen (de 7 minuter jag såg av den i alla fall) var en hyllning till fjuniga och kåta NT-arketyper och en påminnelse om varför jag kände att jag aldrig passade in i skolans värld av gruppgemenskap.

26 januari 2011, 15:27
Medlem
Jag orkar inte se på filmen och har ingen åsikt i den frågan.

Min enda åsikt i anslutning till den här tråden är att folk som envisas med att kalla mörkhyade för negrer och romer för zigenare när man vid det här laget år 2011 borde vara upplyst nog att veta bättre, är ganska märkliga.

Överhuvudtaget reagerar jag kraftigt på alla former av nedsättande benämningar som avslöjar en vidrig/enkelriktad/skygglappsaktig människosyn.

Utifrån sett degraderas den individen intellektuellt och medmänskligt till en väldigt låg nivå av att envisas med att använda sådana begrepp.
Varför utsätter man sig själv för det?

Eller ligger det någon sorts inlärningssvårighet bakom? Låg kapacitet i att ta in nya saker intellektuellt.
:?:

27 januari 2011, 00:41
Medlem
För mig är ordet neger inte nedsättande. Ordet nigger skulle jag däremot tveka att använda (förutom när jag vill vara extra trotsig förstås :P ). Grattis på namnsdagen i efterskott förresten!

Dock undrar jag vad det är som är så äckligt med just knullande negrer!? Eller menar de som säger detta att det att se knullande människor (oavsett sort) är äckligt i största allmänhet, men väljer att uttrycka sig medvetet luddigt för att provocera?

Själv tycker jag att knullande är väldigt oestetiskt (oavsett vilka det är som deltar).

27 januari 2011, 15:42
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Eller ligger det någon sorts inlärningssvårighet bakom? Låg kapacitet i att ta in nya saker intellektuellt.
:?:

Här sitter du och kränker begåvningshandikappade din jävla finlandsfärjehora. Knullade du några Leifis på båten då när sambon tittade bort?

28 januari 2011, 20:31
Ny tråd Svara på tråd  [ 13 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.