Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Baltimorekonferens med *rdos*medverkan 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Baltimorekonferens med *rdos*medverkan
Tips:
http://www.aspergerforum.se/aspie-quiz- ... tml#463279
rdos (på Aspergerforum) 10 11 10 skrev:

Nu är konferensen i Baltimore över, och det var drygt 20 personer (professionella) som lyssnade på föredraget om AS och religion. Det finns också en artikel som fanns med, där jag är medförfattare. Bör ha utsatts för peer-review, kanske går att finna så småningom. Jag har själv en kopia på den, och den är helt ok.

Bakgrund:
http://www.aspergerforum.se/aspie-quiz- ... tml#415486
Forummedlem [=Inaktiv forummedlem] (på Aspergerforum) 10 06 24 skrev:

[...] för det andra missar du hela poängen. Poängen är att även glada amatörer med lätthet inser att dina "teorier" är förvirrade och ovetenskapliga, att du inte är forskare (*), att din "forskning" saknar värde i akademiska sammanhang, och att dina "artiklar" aldrig kommer att publiceras.

[...]

http://www.aspergerforum.se/neanderthal ... tml#396811

Gratulation:
Grattis rdos! Jag vet inte om rdos själv var på plats i Baltimore, men det är kul att han har lyckats charma två teologer med sina idéer, och det är alldeles utmärkt att hans "forskning" når offentlighet inom vetenskapssamhället. Troll spricker i solen.

Problem:
Jag vill gärna diskutera konferensbidraget, och rdos eventuella kommande publikationer. Men frågan är ju vad forumreglerna tillåter. Om jag länkar till konferensprogrammet (eller ens nämner konferensens namn) då framgår det vad rdos heter, och reglerna säger att forummedlemmars namn inte får avslöjas. Men om jag inte får ange normala referenser, då kan jag varken föra en seriös diskussion om rdos opublicerade konferensbidrag, eller om hans eventuella kommande publikationer.

--
Låt bli att nämna rdos riktiga namn här. Men länka gärna till andra sidor.
Jag har mailat rdos så han kan själv specificera närmare vart ribban känns behaglig.
/Admin

15 november 2010, 07:59
Medlem
Inlägg Re: Baltimorekonferens med *rdos*medverkan
Inaktiv forummedlem skrev:
Grattis rdos! Jag vet inte om rdos själv var på plats i Baltimore, men det är kul att han har lyckats charma två teologer med sina idéer, och det är alldeles utmärkt att hans "forskning" når offentlighet inom vetenskapssamhället. Troll spricker i solen.

Tror inte att jag charmat någon. Det var de som tog kontakt med mig genom gemensamma bekanta. Jag skulle kunnat varit med där, men ansåg mig inte ha tid eller råd att delta.

Problem:
Jag vill gärna diskutera konferensbidraget, och rdos eventuella kommande publikationer. Men frågan är ju vad forumreglerna tillåter. Om jag länkar till konferensprogrammet (eller ens nämner konferensens namn) då framgår det vad rdos heter, och reglerna säger att forummedlemmars namn inte får avslöjas. Men om jag inte får ange normala referenser, då kan jag varken föra en seriös diskussion om rdos opublicerade konferensbidrag, eller om hans eventuella kommande publikationer.

Jag har inte lyckats hitta själva bidraget på nätet, men väl själva konferensprogrammet. Det finns på den här sidan: http://www.sssrweb.org/pdf/2010SSSRRRAprogramv3.pdf. Det heter "Effects of Asperger's Disorder on Religious Cognitions and Behavior".

Jag vill inte ha mitt (eller de jag samarbetat med) namn direkt här på forumet. Jag har en privat kopa av själva artikeln som jag möjligen kan tänka mig att dela med mig av.

15 november 2010, 14:20
Medlem
Admin skrev:

Jag har mailat rdos så han kan själv specificera närmare vart ribban känns behaglig.
/Admin

Ska jag förstå det så att det är OK att länka till en fil eller en sida där rdos namn nämns (eftersom han gör det själv)?

15 november 2010, 14:28
Medlem
Admin skrev:

/Admin

Ska jag förstå det så att det är OK att länka till en fil eller en sida där rdos namn nämns (eftersom han gör det själv)?

Japp. Så ska du förstå det. Då krävs det att man följer länken åtminstone, och det går inte lika lätt att koppla ihop via sökmotor.

15 november 2010, 14:50
Medlem
Häftigt.
Hoppas vi får massor av snaskigheter nu så inte rdos blir alltför upptagen på annat håll.
Någon som känner för att summera vad just det här betyder?

Troll spricker i solen.

Ja så är det, och rdos lär få en behaglig solbränna.

15 november 2010, 15:37
Medlem
Ufo skrev:
Häftigt.
Hoppas vi får massor av snaskigheter nu så inte rdos blir alltför upptagen på annat håll.

Det är nog bara en önskedröm :mrgreen:

Ufo skrev:
Någon som känner för att summera vad just det här betyder?

Inte så mycket. Men det finns planer på mera. Än så länge inte speciellt konkreta, men ändå. Sedan har väl ett tiotal professionella / folk med rätta kunskaper fått tillgång till data ifrån Aspie-quiz. Ingen av dem har dock lyckats passa in dem på sina favorithypoteser (alltså andra än neandertalsteorin).

15 november 2010, 18:41
Medlem
rdos skrev:
Admin skrev:

/Admin

Japp. Så ska du förstå det. Då krävs det att man följer länken åtminstone, och det går inte lika lätt att koppla ihop via sökmotor.

Kul att rdos besvarar en fråga som var ställd till Admin. (Fast vad jag kan förstå har Admin samma uppfattning som rdos i frågan om referenser till rdos namn på detta forum.)

15 november 2010, 19:05
Medlem
OK, så när kommer din dräpande analys?

15 november 2010, 19:35
Medlem
Under tiden som jag väntat på den dräpande analysen så har jag smidit lite planer inför framtiden. :mrgreen:

15 november 2010, 20:27
Medlem
När börjar matchen?
Jag har ju köpt popcorn o läsk.

15 november 2010, 20:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.