Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
Asperger och Blogg(ning)ar
Författare |
Meddelande |
asponomen
Medlem
|
Asperger och Blogg(ning)ar
(Måhända något av frågande kvasiretorik detta...)
Finns här någon på Aspieforum som har en upplysande aning och dylik uppskattningsförmåga vad gäller detta synnerligen aktuella samtidsfenomen som utgörs av bloggar, bloggande etc.; Och huruvida, och hur (o-)vanligt det är med AS-personer som relaterar sig så, som kanhända hyser en fäbless för, och upplever ett betydande och betydelsefullt uttryck i detta med regelbundna bloggningar dags dato juli 2010? Förstås nog (för) svårt att med relevans kunna göra en jämförelse med "icke-ASpersoner", men lite med spekulation skjutandes från höften-finns en divergens? Min lilla gissning är i analogi med att aspiesar mer, än så länge, "gillar, tyr sig till, uppfattar en intressant struktur i att" mer-a fixa med och strukturera sig med 'hemsidor' och "vanligt dator- och internetanvändande", istället för bloggande, offentligt kommenterande, twittrande bl.a, etc.?! Vad säger Ni "outthere"? Är det någon som vill outspoka sig,- och Detta med ämnet?
(Själv gör jag lite av varje, relativt måttligt; har f.ö. ingen hemsida eller något facebook-konto el liknande)
|
26 juli 2010, 07:14 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Re: Asperger och Blogg(ning)ar
Jag har bloggat om ämnen som ligger mig varmt om hjärtat. Bland annat så varnade jag för Julie Rescue och andra hundadoptionsorganisationer. För många herrans år sedan. Långt innan skandalen uppdagades på tv. Mina bloggprojekt har varit korta och intensiva.
Men blogga om mitt liv? Nehehehe det vore ju sjukt. Det finns ju forum där man kan berätta om när man fes senast och lägga in bilder på den där snigeln man såg på promenaden.
|
26 juli 2010, 17:56 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Jag kommenterar företeelser, fenomen etc (även om det inte märk(t)s här...) på ett antal sajt-ställen--och folk, rel. genomgående, retar sig och hakar sig rätt konstant upp sig på att...(ja, förutom min språkliga formdiskurs...) jag JU ska och borde typ blogga etc. osv. istället. (Mina text-utläggningar är i övlighet alltför långa, atypiska, interkommunikativt abstrakta, "oklara"...OUI, vilken härlig 'jouissance', säger jag!!!) Misstänker emellertid att det blir snarlikt med ett s.k. bloggande... Vad betyder blogg-ande exakt för övrigt??
|
27 juli 2010, 18:14 |
|
|
rdos
Medlem
|
Lägga ut hela sitt liv på en blogg? Nä hu vad hemskt! Jag använder min blog som en slags anteckningstavla för alla möjliga idéer jag har som andra kan ha intresse av att läsa om. En blogg fungerar helt enkelt ganska bra för att samla ihop tankar och föra ut dem mer eller mindre som envägskommunikation. Länk: http://blog.rdos.net
|
27 juli 2010, 21:10 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Inressant att rdos, att du rdos s.a.s., här lägger ut, bjuder på dig själv så (-)igenom ditt (blogg-)skrivande Och genom att visa upp en (personlig) länk sådär som du gör; och visa upp dig och ditt liv "en del" genom vad jag kallar en-den "virtuellt verkliga" (be-)skrivande kommunikationen! Du säger "...mer el mindre som envägskommunikation"..., evilket jag även emellanåt typ envägskommunikativt retoriskt brukar formulera mig med förresten. Dock, rdos, kan man med beskäftigt fog (som nu genom mig) fastslå och hävda att det alltid i för någon mening FINNS en NÅGON SORTS INTERLOKUTÖR NÄRVARANDE!
"Appropå ingenting", rdos: why in english?!?
Jag har allså ännu ej, så till säges, bloggat och "kan" inte direkt den tekniska placement-strukturen med (var:) val av bloggosfär, bloggforum och den adminis- trativt distribuerande igångsättningsverkligheten etcetera. ...webbjournal/webbdagbok...är det nödvändigt egentligen, frågar jag mig...(?)
Och just det: skriva för vad, för Vem...??
Framtiden lär evar bloggiseras på nåt sätt i för nån mening...eller inte...
|
27 juli 2010, 22:44 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
INTERLOKUTÖR
Mellan-tåg-utförare?
|
27 juli 2010, 23:44 |
|
|
Lakrits
Avslutat konto
|
Någon som talar till en annan person eller andra personer. T.ex. om talare på en scen, en person som blir intervjuad eller någon man talar med för att få upplysningar av något slag.
|
2 augusti 2010, 01:10 |
|
|
rdos
Medlem
|
Tja, ingen kan egentligen veta vad som gäller för mig, min familj, och vad som är sånt jag läst mig till. Det är lite av finnessen med det hela att ingen vet var jag står. Det tänker jag hålla på, speciellt som en del av inläggen handlar om tabubelagda saker som t.o.m. kan anses som brottsliga. Jag kan ju nämligen både gå tillbaka på vad jag själv har för egenheter, vilka egenheter som fått relevans i Aspie-quiz, och lite om vad forskningen säger när så är lämpligt. Det beror på att min huvudsakliga målgrupp finns utanför Sverige.
|
2 augusti 2010, 21:51 |
|
|
asponomen
Medlem
|
Märkbart att mycket a-posterad information och dylika utsagor finns här- och så, framför allt, bland alla dessa blogg(ning)ar som figurerar allestädes närvarande överallt mellankommandes elektroniskt... [color=#0040BF] [/color]
|
3 augusti 2010, 16:10 |
|
|
Sida 1 av 1
|
[ 9 inlägg ] |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|