Finns det förresten sådana där ställen där kreativiten bara exploderar och folk faktiskt spelar fiol i trappan och folk börjar dansa spontant i lunchrestaurangen? Eller är det bara en dröm?
Havanna lär vara ett sånt ställe. På riktigt. Enligt alla jag känner som varit där är det så.
Jaha. Observera min besvikna min. Jag som hade hoppats på att Kulturama i Hallonbergen skulle visa sig vara ett sådant ställe.
Hallonbergen? Dem har jag som hastigast cyklat igenom exakt en gång per gång en gång i tiden.
Vad hände på Kulturama?
13 september 2019, 08:00
Schueberird
Medlem
Re: Musiktråden
Bonobo har släppt en ny skiva. Jag brukade lyssna en del för typ 20 år sedan, men inte så mycket nu för tiden. Rätt skön att ha i bakgrunden, men lite enformig för mer aktivt lyssnande. När det begav sig brukade jag beskriva det som något som spelas i bakgrunden på det där hippa innerstadskaféet--eller typ söderut kanske på nå'n innergård full med män i ansade skägg och manbun som är intresserade av mjuka frågor™, men egentligen bara vill ligga lite (eller mycket, ganska mycket, mest hela tiden faktiskt).