Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
nallen skrev:
Schueberird skrev:
[...] nostalgisk inför saker som aldrig inträffat, men som kunde ha inträffat, vad nu den typen av nostalgi kallas!?

Konjunktiv nostalgi kanske? Kojunknostalgi :ugeek:



oj.

A mind is blown!



Jag ska genast bli nostalgisk över rymdskeppet på bakgården... pappas gamla rymdskepp som vi tog till månen på söndagarna!


11 januari 2019, 23:10
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Dags att rensa hjärnan lite:


11 januari 2019, 23:14
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
nallen skrev:
Schueberird skrev:
[...] nostalgisk inför saker som aldrig inträffat, men som kunde ha inträffat, vad nu den typen av nostalgi kallas!?

Konjunktiv nostalgi kanske? Kojunknostalgi :ugeek:


...eller till och med optativ nostalgi.

Spoiler! :
Kojunk: det som kon lämnar efter sig. :04:


11 januari 2019, 23:23
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Jag roade mig med att slå upp "nostalgi" i etymologiordboken och fick fram att det byggs upp av grekiskans "nostos" (hemkomst) och "algos" (smärta). Motsatsen till hemkomst skulle kunna sägas vara "exil", vilket på grekiska blir "exoria" (εξορία), så "exoralgi" kanske!? Smärta över att vara bannlyst från något. Vetafan, dock, det låter mer som en sjukdom, som typ det vetenskapliga namnet för något som visar sig vara en ytterst trivial åkomma (typ nageltrång eller inåtväxande skäggstrån).


11 januari 2019, 23:56
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Här var det taktfastsfest: marsch pannkaka (första ordet uttalas med ett långt utdraget sche-ljud med huvudet långsamt vridandes uppåt (lämpligen mot en punkt på himlen där du tänkter dig att det sitter en liten, liten gumma med en jättelik stickning i form av av det moln hon sitter på) och andra ordet på ett sällsamt korthugget och plötsligt sätt ackompanjerat av ett farligt häftigt knyck med nacken i nedåtgående, återställande riktning):


https://soundcloud.com/jacidorex

Jag experimenterade också med att lyssna på Schubert på trekvarts- och halvfart, vilket i min mening var en klar förbättring (dubbel fart fungerade också, men av en annan anledning):

(spelhastigheten ändras genom att klicka på kugghjulet i nedre högra hörnet och sedan välja "speed")
Vid 1:50 slutar du gärna lyssna för då övergår det hela till något slags smäktande fiolgnissel mest värdigt ett gäng bakfulla marskatter.


15 januari 2019, 02:10
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Nu önskar jag bara att jag kunde få stå i en GIGANTISK jävla lada på en bortglömd skogsteg någonstans mellan Kägge och Snervhult med bashögtalare större än den kvinnliga dj:ens BALLAR. Inte för att jag vet hur man får plats med en GIGANTISK jävla lada på en bortglömd skogsteg, men, vafan, lös problemet!


15 januari 2019, 02:24
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Den kvinnliga DJ:n har alltså JÄVLIGT stora ballar -- ifall någon missade det.


15 januari 2019, 04:26
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Schueberird skrev:
Inte för att jag vet hur man får plats med en GIGANTISK jävla lada på en bortglömd skogsteg, men, vafan, lös problemet!


Kanske är det frågan om en icke-euklidisk lada.


15 januari 2019, 15:07
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Turkisk goth:


2 februari 2019, 00:19
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Mera goth:


2 februari 2019, 00:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.