Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Att gå i exil? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Att gå i exil?
Helheten är för normala, socialt välanpassade människor: Som tänkande människa bojkottar jag helheten :P

Det enda jag kunde tänka var att det där kan ju aldrig hända, men jag antar att det var meningen att det skulle vara roligt.

14 april 2011, 02:55
Moderator
Schueberird skrev:
Nej.

Med rätt arbetsgivare kan ett arbete vara en väg ut. Med fel arbetsgivare är det inte en väg ut. Ett arbete är dock inte den enda vägen ut - och det tror jag inte heller Zombie har menat. Zombie kom bara med ett förslag.

Om det händelsevis är det jag skrev till Yetin du menar, långt innan Guldhamsterns började tjafsa, så trodde jag orsaken till mitt förslag om välbetalt jobb framgick av sammanhanget. Yetin behöver pengar för att betala vad han är skyldig för sitt yxdåd. Det var ju det hela tråden skulle handla om. Jag kunde också ha skrivit "bär dig åt som en man och sluta smita, ta chansen och väx istället".

14 april 2011, 02:58
Medlem
Zombie skrev:
Jag kunde också ha skrivit "bär dig åt som en man och sluta smita".
Då måste vi först definiera Yetin som man.
Kan vi göra det?

14 april 2011, 03:04
Moderator
Zombie skrev:
långt innan

Eller tydligen inte långt innan, men innan han i vanlig ordning öppnade spyluckan på vid gavel.

14 april 2011, 03:05
Moderator
Ufo skrev:
Zombie skrev:
Jag kunde också ha skrivit "bär dig åt som en man och sluta smita".
Då måste vi först definiera Yetin som man.
Kan vi göra det?

Nej. Jag försökte visa på en väg att bli det. Han har kvaliteter som jag tror skulle kunna göra honom till en bra karl, men det funkar förstås bara om han vill bli det.

14 april 2011, 03:06
Medlem
Zombie skrev:
Nej. Jag försökte visa på en väg att bli det.
Ett gott försök.

Zombie skrev:
Han har kvaliteter som jag tror skulle kunna göra honom till en bra karl, men det funkar förstås bara om han vill bli det.
Jag är inte så benägen att hålla med här.
Psykopater projicerar över sina egna fel på andra människor. De anser sig själva vara felfria.
Jag tror Yetin kommer att älta och hävda sin rätt i det här till absurdum.
Att han redan visat sig vara allmänfarlig kommer göra hans liv ganska kortlivat.

14 april 2011, 03:18
Medlem
Har någon av oss träffat Yetin? Eller **?

Ufo skrev:
Problemet med människan är att idioterna är så tvärsäkra, medan de kloka så fulla av tvivel.

First of all, what we consider fanatics and fools are not always fanatics and fools.Their principles are simply applied to an adverse structure or belief system and it makes what they say and think seem outrageous. They are not always sure of themselves. Sometimes they are more passionate and forceful. Outside of the context of truth, everything is a lie. Outside the context of a lie, all things are true.
Wiser people, if they are any different from anyone else, may appear full of doubt because they have had the experience of so many things in life are unsure and uncertain and wrought with change. How can one be so sure of things that change so quickly and constantly? That also is a good question.

Moderator: Zombie
Tog bort nick.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

14 april 2011, 10:15
Medlem
Ufo skrev:
Problemet med människan är att idioterna är så tvärsäkra, medan de kloka så fulla av tvivel.

Enligt mina källor skulle Bertrand Russell ha yttrat det den 6 april 1999:
"The problem with the world is that fools and fanatics are always so sure of themselves while wiser people are so full of doubt."

I den här tråden är det många som är tvärsäkra.

14 april 2011, 10:22
Medlem
Schueberird skrev:
Har någon av oss träffat Yetin? Eller **?

Några av de aktiva på det här forumet har träffat mig, och många på det andra forumet. Minst lika många har träffat **, skulle jag tro.

Jag har varit hemma hos minst fyra medlemmar på ASforum och haft minst fyra hemma hos mig.

Moderator: Zombie
Tog bort nick och initial.

En Ful Ruta - endast på Aspieforum.

14 april 2011, 12:16
Medlem
vk skrev:
Det luktar fisk i hela området
Kändes som att det passade in. Finns en blogg som heter något liknande va?

Vid manövern öppnade sig en av sidodörrarna där romtunnorna var lastade på höjden Det är inte sugrövmanövern som åsyftas, jag var inte på plats.

14 april 2011, 12:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.