Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Just nu lyssnar jag mest på anonym Tech House via internetradio (bra att jobba till frampå kvällskvisten), men ibland kollar jag upp vilken artist som spelas för tillfället. På den station jag lyssnar på mest kör de egna mixar och ibland dyker Chaim upp. Höj volymen tills basen känns i kroppen! ;)

Chaim - Rhythm Insurance (originalmix):


Chaim - Thrill You (lite lugnare tempo):


Chaim - Love Rehab (vi avslutar med lite av en publikfriare ;) (lite mer åt det maximalistiska hållet (det är ju till och med sång))):




Och bara för att en av samplingarna i Rhythm Insurance fick mig att tänka på en låt av, det kanske inte alltför seriösa, Noze, så får ni den på köpet (en gammal goding från 2008, som redan är passé ;) (ja, fort går det)):


Lyssna från 3:55 till 5:15 och jämför sedan med den första låten från 0:30 och framåt. Jag tycker det låter som att Chaim har samplat Noze, men förstås pitchat ner det lite.


Tredje videon på postarens önskan utbytt mot en version som fanns kvar på Youtube. /mod. Zombie

… samt följande inlägg, som enbart innehöll sistnämnda video, borttaget. /ds


15 januari 2013, 21:18
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Emilie Autumn - Take the pill. :09:


23 januari 2013, 15:10
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Den var najs, men handlar den om p-piller eller antidepp? Egentligen finns det tekniska lösningar som kan ersätta hormonella p-piller men när det gäller kvinnor är man inte så noga med biverkningar och det anses inte finnas nån manlig efterfrågan på de mycket effektivare manliga preventivmetoderna. Samt att kvinnor kan använda tekniskt assisterad "säkra perioder" med en dator som övervakar ägglossningen.

Men efter att ha hört hela låten så verkar det handla om dårpiller och inte fruntimmerspiller.


23 januari 2013, 21:16
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Yetin skrev:
Men efter att ha hört hela låten så verkar det handla om dårpiller och inte fruntimmerspiller.


STDN ;)


23 januari 2013, 23:20
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Instrumentalversionen är bättre, men eftersom den inte finns, så får ni hålla till godo med denna:


Den kletiga sången förstör tyvärr låten. :(


25 januari 2013, 12:55
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Det fick mig att tänka på Kelley Polar, vars sång också är ganska smörig, men där det instrumentala gör det värt att lyssna ändå:


25 januari 2013, 13:07
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden


25 januari 2013, 13:12
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Matthew Herbert - It's Only (Koze remix):


Remixen är faktiskt bättre än originalet.


26 januari 2013, 02:55
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Charlie Rouse kan vara värd att undersöka mer:


26 januari 2013, 05:28
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Jag såg ett tips om Enter The Void, kollade trailern och kände igen en låt av LFO (första gången jag hör LFO användas som filmmusik :) ), så jag var tvungen att posta några gamla godingar:

LFO - Blown (första en ganska lugn låt):


LFO - Whistle While You Jerk (tempot dras upp och oredan likaså):


LFO - Mum Man (oredan fortsätter):


LFO - Premacy (vi avslutar med en lugn låt, så att öronen får vila lite):


1 februari 2013, 03:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.