Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
Att gå i exil? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Att gå i exil?
Schueberird skrev:
@Yetin:
Om du verkligen vill bo i en stuga i skogen utanför samhället bör du kapa alla band, hålla låg profil och inte dra till dig onödig uppmärksamhet.

Jag tror att det var något sådant som Zombie menade också ("så att man slipper farbror Blå och tant Vit").

14 april 2011, 01:18
Medlem
sugmundfreud skrev:
Vuxen kan man sitta och lida i det tysta i 100 år.

Att bara sitta och lida i det tysta är inte mer vuxet än att skrika och gorma.

14 april 2011, 01:27
Medlem
Schueberird skrev:
Guldhamster skrev:
Du har ingen makt över dig själv när du måste tänka på vad du säger, vad du skriver på din Facebook, hur du går klädd etc för att kunna bli klappad på huvudet och få en lönecheck av en överordnad som i praktiken äger dig.

Det där är väldigt sant, men jag vet inte vad det har med vad något som Zombie har sagt - eller inte sagt - att göra.

Han har uttryckt att man genom arbete bör bli en en del av det liberala samhället. Moderaterna förklarar sin "arbetslinje" på ungefär samma sätt, genom paradoxen "slaveri är frihet" vilket verkar vara Zombies hela verklighetsuppfattning. Växer man upp, klipper sig och skaffar jobb får man "makt över sig själv". Vad han menar med "var man placerar sig" vet jag inte. Den biten ser jag som insinuant suggestion.

14 april 2011, 01:28
Medlem
Schueberird skrev:

Är det mer vuxet att skapa sin egen lycka genom att skaffa överskott av serotonin och endorfiner, krympa sina existentiella horisonter tills bara karriär, relationer, hobbies och ett glas med polarna återstår och gå ut i det liberala samhället som en ovetande, vuxen, nyklippt apa på två ben?

14 april 2011, 01:30
Medlem
Schueberird skrev:
sugmundfreud skrev:

Jag uppfattade sugis som att det är mindre makt att lida i det tysta.
Det lilla barnet har mer makt att få något uträttat. Den vuxna skiter folk i.

14 april 2011, 01:36
Medlem
Guldhamster skrev:
ovetande, vuxen, nyklippt apa på två ben?

:lol: :lol: :lol: Vilken jävla bild jag fick i huvudet nu.

Nä men allvarligt, det här med "väx upp" får jag höra riktat mot mig en del på internet. Så det uttrycket och dess kusiner är intressant - vad menas liksom. Det är väl ungefär nyklippt småbrunstig apa med portfölj och pk-åsikter som jag fattat det.

14 april 2011, 01:37
Medlem
Ufo skrev:
Schueberird skrev:
sugmundfreud skrev:

Jag uppfattade sugis som att det är mindre makt att lida i det tysta.
Det lilla barnet har mer makt att få något uträttat. Den vuxna skiter folk i.

Rätt. Se hur krångligt det blir när jag talar i gåtor :P .

14 april 2011, 01:38
Medlem
Guldhamster skrev:
Är det mer vuxet att skapa sin egen lycka genom att skaffa överskott av serotonin och endorfiner, krympa sina existentiella horisonter tills bara karriär, relationer, hobbies och ett glas med polarna återstår och gå ut i det liberala samhället som en ovetande, vuxen, nyklippt apa på två ben?
Vuxet vet jag inte.
Men helt klart mer anpassat i dagens samhälle.

14 april 2011, 01:39
Medlem
Nej.

Med rätt arbetsgivare kan ett arbete vara en väg ut. Med fel arbetsgivare är det inte en väg ut. Ett arbete är dock inte den enda vägen ut - och det tror jag inte heller Zombie har menat. Zombie kom bara med ett förslag.

14 april 2011, 01:41
Medlem
Jag vet inte ens vad jag själv snackar om längre *går och runkar eller nå't*

14 april 2011, 01:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.