Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa
Vi är alla neandertalare. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vi är alla neandertalare.
Google[Bot] skrev:
Varför skulle det ha lett till civilisationens uppkomst?
Ge någon form av orsaks sammanband mellan och avel med homosapiens och en ras av homo erctus och uppkomsten av civilisation?
Det känns som att förekomsten av hästar och järn och dylikt är viktigare för civilisation än konstiga gener.
Men jag kan ha fel.
Jag har haft fel förr.
Har någon forskat på vad exakt dessa nendertalar gener innehåller?
De kanske innehåller gener för artros eller acne eller murriga ögonbryn?

Argumentet är enkelt. På 100.000 år så åstadkom Homo sapiens inte något som liknade civilisation, och den teknologiska utvecklingen stod stilla. På några få tusen år efter att Homo sapiens blandats upp med neandertal så ser vi plötsligt snabb teknologisk utveckling, som så småningom leder till civilisation. En slump? Nej, knappast.

16 augusti 2011, 21:06
Medlem
Google[Bot] skrev:
Det stora problemet med the great unifying nendertalshybrid theory är att den också förklarar varför gammeldans är det enda rätta varför det är logiskt att rösta på ND och så helt enkelt.

E du dum på riktigt? ;)

Google[Bot] skrev:
DHade den innehållit en hypotes av slaget -jag tror att det har skett en hybridisering av neandertalare och homo sapiens sapiens så kanske folk inte hade regerat så starkt.
Mig veterligen vet man inte vad asperger "genen" sitter eller exakt vad asperger är rent neurologiskt så det var lite svårt att svälja sambandet med neandertalare som självklart.Personligen tror jag att NPF personavvikelsen är riktigt jävla gammal.

Det finns ingen "aspergergen". Det är önsketänkande att man någon gång kommer att finna en simpel orsak till AS, och plötsligt kan "bota" alltsammans. Och orsaken är såklart att AS inte är en enda defekt, utan en mängd egenskaper ifrån en annan art.

16 augusti 2011, 21:11
Moderator
Och tror du alltså att detta saliggörande tillskott skulle försvinna om "raser" beblandas? Och skulle det inte finnas npf hos personer med afrikanskt ursprung menar du? Hur förklarar du då den överrepresentation av autism och asperger som man funnit hos somalier i Sverige (utan att de hunnit "beblanda" sig)?

16 augusti 2011, 21:12
Medlem
Ufo skrev:
Ufo skrev:
Tvärtom. Det är ju blandningen som genererat vår civilisations uppkomst.
Det här är ju argument för uppblandning mellan folkgrupper.
Historiskt så har ju civilisationerna ploppat upp i sydeuropa med tänkbar kontinuerlig invandring av Afrikanska gener.
Störst under 1900-tal har vi USA med sin uppblandning av de svarta slavarna.

Tvärtom. Civilisationer har gått under i Mellanöstern efter massiv immigration ifrån Afrika. Det är inte samma människor som grundade civilisationen i Mellanöstern som bor där nu. De som befolkade Mellanöstern för 10.000 år sedan kom ifrån Europa. De blev tvungna att flytta dit under slutet av istiden. Mellanöstern är för gott dömt till att vara en utpost till Afrika, och att ligga långt efter västerlandet och Asien i övrigt.

16 augusti 2011, 21:17
Medlem
Incognita skrev:
Och tror du alltså att detta saliggörande tillskott skulle försvinna om "raser" beblandas?

Inte rent generellt, men om folk ifrån Afrika invandrar så är det ofrånkomligt att andelen Neandertal/npf gener minskar, att toleransen för avvikare minskar, och att diskrimineringen ökar. Detta är en ond cirkel.

Däremot så skulle jag applådera om t.ex. Amerikanska indianer invandrade. De är ju trots allt förföljda borta i USA, så dem kan vi ju ta emot istället. :mrgreen:

Incognita skrev:
Och skulle det inte finnas npf hos personer med afrikanskt ursprung menar du? Hur förklarar du då den överrepresentation av autism och asperger som man funnit hos somalier i Sverige (utan att de hunnit "beblanda" sig)?

Ett falsarium.

Senast redigerad av rdos 16 augusti 2011, 21:24, redigerad totalt 1 gång.

16 augusti 2011, 21:20
Medlem
rdos skrev:
Tydligen är det så att människa och orangutang delar på drygt 20 morfologiska drag medan människor och schimpans högst delar på några få. Alla undersökningar med standard fylogenetiska metoder på morfologiska drag kopplar ihop människa med orangutang och afrikanska apor med varandra, inte med människan.
Det här var nytt för mig.
Är det info som pekar mot att orangutangen är närmare släkt med oss än schimpansen?
Eller vad betyder det?

rdos skrev:
Hela denna forskningsgren verkar mer byggd på politisk korrekthet än vetenskap.
Orangutanger är rödhåriga.

16 augusti 2011, 21:22
Moderator
Maktspel och våld tenderar att ha många fingrar med i spelet när civilisationer går under. Europeiska erövrare har ödelagt rätt många kulturer som klarade sig utmärkt innan.

Falsarium? Hurså?

16 augusti 2011, 21:25
Medlem
rdos skrev:
Tvärtom. Civilisationer har gått under i Mellanöstern efter massiv immigration ifrån Afrika.
Alla civilisationer går under. Torka och sjukdomar slår ut det mesta.

I syd/mellaneuropa har det hela tiden vuxit upp nya civilisationer. Mer frekvent i söder än i norr.

16 augusti 2011, 21:28
Medlem
Ufo skrev:
Det här var nytt för mig.
Är det info som pekar mot att orangutangen är närmare släkt med oss än schimpansen?
Eller vad betyder det?

För mig oxå. Tydligen så publicerade John Grehan en artikel 2006 där han sågade en hel massa av de morfologiska drag som skulle vara unika mellan schimpans och människa. Dels var det mängder av rena falsaruim, och dels så använde många studier babianer som "utgrupp" och inte t.ex. orangutang. Däremot så har ingen kunnat såga de drygt 20 drag som är unika mellan människa och orangutang.

Än värre för PK-pöbeln är en ny genetisk studie som säger att delar av människans genom är mer likt orangutangens än schimpansens.

Personligen så tror jag att vi är närmare släkt med orangutangen, och att orsaken till att vi har så mycket skräpmutationer ifrån schimpansen är hybridisering i Afrika. Kort sagt så behöver DNA bevisen ifrågasättas mycket mer när de inte stämmer med morfologiska drag.

Ufo skrev:
rdos skrev:
Hela denna forskningsgren verkar mer byggd på politisk korrekthet än vetenskap.
Orangutanger är rödhåriga.

Exakt. Det låter rimligt att röd hårfärg kommer därifrån.

16 augusti 2011, 21:33
Medlem
Incognita skrev:
Maktspel och våld tenderar att ha många fingrar med i spelet när civilisationer går under. Europeiska erövrare har ödelagt rätt många kulturer som klarade sig utmärkt innan.

Falsarium? Hurså?

Kort och gott så är det typiska NT-drag som ödelägger civilsationer. Om alla bara ska vara sociala, och ingen skapar uppfinningar eller jobbar, så går samhället under.

Att somalier skulle ha mera autism är ett rent falsarium då det påstås att denna autism uppstått efter det att de flyttat till Sverige och vill ha uppehållstillstånd.

16 augusti 2011, 21:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 85 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.