Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Könlös förskola 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Könlös förskola
Individen ska få välja själv men som barn är man väldigt mottaglig för omgivningen och därför ska inte extrema ideologier formade av queerteoretiker och genus-"vetare" tillåtas forma barnen på ett osunt sätt.

Barnen ska givetvis få leka med de leksaker som barnen vill leka med och det ska inte styras av något pseudovetenskapligt flum.

Böcker som beskriver normala familjeförhållanden och normala livssätt ska inte censureras för att den världsbilden inte passar ihop med den ideologi som genusstollarna förespråkar.

Kicka ut dom här stollarna från dagis och skolor och låt barnen växa upp till normala individer med en sund syn på könet.

30 januari 2011, 20:03
Moderator
moggy skrev:
Individen ska få välja själv men
(min kursivering)
Citera:
extrema ideologier

Citera:
queerteoretiker och genus-"vetare"

Citera:
tillåtas

Citera:
forma barnen

Citera:
osunt

Citera:
styras

Citera:
pseudovetenskapligt flum
.

Citera:
beskriver

Citera:
normala familjeförhållanden

Citera:
normala livssätt

Citera:
censureras

Citera:
den världsbilden

Citera:
genusstollarna

Citera:
normala individer

Citera:
en sund syn på könet

Flufford som betyder exakt vad den som yttrar dem lägger i dem, varken mer eller mindre, men som är desto mer laddade med känslor. Kan ha missat något. I övrigt har jag nog svarat i någon av trådarna på AF.

30 januari 2011, 20:32
Medlem
Zombie skrev:

Flufford som betyder exakt vad den som yttrar dem lägger i dem, varken mer eller mindre, men som är desto mer laddade med känslor. Kan ha missat något. I övrigt har jag nog svarat i någon av trådarna på AF.

Du är snabb på att analysera andras inlägg med sedvanlig överlägsen attityd.

Säger inget mer för då slutar det bara med en utskällning för att jag totalt missuppfattat vad du försökte säga och förmodligen på flit....

30 januari 2011, 20:40
Medlem
Men Moggy har ju rätt: man försöker stöpa barnen i en ideologisk form.

30 januari 2011, 21:01
Moderator
Vi har som sagt redan tragglat igenom det där. Fler än en gång också. Skriv något nytt eller börja åtminstone inte om från noll varje ny gång som om ni aldrig hade fått några svar, så kanske jag är mindre "överlägsen". Tycker det är föga meningsfullt att upprepa samma saker med samma personer, när jag vet att de inte är några dumskallar. Därav länken för nytillkomna läsare samt påpekandet av flufforden, som jag faktiskt inte minns att jag har gjort förut.

30 januari 2011, 21:03
Medlem
Zombie skrev:
Vi har som sagt redan tragglat igenom det där. Fler än en gång också. Skriv något nytt eller börja åtminstone inte om från noll varje ny gång som om ni aldrig hade fått några svar, så kanske jag är mindre "överlägsen".

Om diskussionerna är så värdelösa och argumenten vi alla kommer med så saknar substans så varför deltar du då alls i diskussionerna? Gillar du inte nivån så kan du ju hoppa över diskussionen alternativt komma med några brilianta nya argument själv som skakar om förutsättningarna för diskussionen.

Visst, jag håller med om att det är ungefär samma argument som kommer upp. Men det är inte så lätt att komma på nya saker och trots allt är det rätt roligt och givande att diskutera.

Men som vanligt så är du bara intresserad av racka ned på alla som inte tänker och tycker som du.

30 januari 2011, 21:14
Medlem
Zombie skrev:
Skriv något nytt eller börja åtminstone inte om från noll varje ny gång som om ni aldrig hade fått några svar,
+1

Se mina tidigare inlägg här.

30 januari 2011, 21:25
Medlem
Krigarn skrev:
-Varför ska man cementera unisexidealet så tidigt?

Det gör man ju inte.
Det man ger är valmöjlighet utan påverkan åt endera hållet från förskolans sida.
Sedan är det ju omöjligt att helt undvika att barnen märker av, samt i viss mån tar efter, de vedertagna könsroller som ändå råder överallt annanstans i samhället.
Att det kan skapas en(1) frizon från det är otroligt befriande!

Mer sådant!

Vill ni på allvar trycka än mer på att småtjejer ska klä sig som vuxna när de är tre och bära string när de är sex samt att killar alltid ska gå med en pistol i fickan?
Vad är ni för muslimska fanatiker egentligen?
Bakåtsträvare hela bunten.

30 januari 2011, 22:09
Medlem
Nej, det är ni genusmänniskor som förvanskar verkligheten. Ni jiddrar om att kön är ett socialt påhitt och stöder såna här experimentverksamheter skapade ur ett befängt idestoff. I artikeln sägs det ju gång på gång att man vill modellera barn till unisexidealet.

Dessutom läser du in saker som varken jag, ufo eller moggy sagt. Jag har aldrig sagt att sexåringar skall kläs i ett sexualiserat mode, inte heller har de sagt det. Jag vågar påstå att alla vi är emot ett sådant barnmode.
Det är något du projicerar på oss eftersom du fått för dig att tro på likhetsfeminismens dogmer och inbillar dig saker.

30 januari 2011, 22:53
Medlem
Krigarn skrev:
Dessutom läser du in saker som varken jag, ufo eller moggy sagt. Jag har aldrig sagt att sexåringar skall kläs i ett sexualiserat mode, inte heller har de sagt det. Jag vågar påstå att alla vi är emot ett sådant barnmode.
Det är något du projicerar på oss eftersom du fått för dig att tro på likhetsfeminismens dogmer och inbillar dig saker.

Ni har inte skrivit det, nej.
Däremot är ni för rådande ideal som i allra högsta grad understödjer könsskillnader och cementerar dem vilket bland annat fortsatt leder till ojämställda könsroller.
Konsekvensen av det ser vi i redan på förskolorna där barn under sex år vill banta och ha på sig vissa kläder för att det är "coolt".
Vi översköljer våra barn med sexistiska ideal och ojämnlika budskap från det de föds och det går i normala fall inte freda sig ifrån det någonstans i dagens samhälle.

Vare sig just denna förskola går till lätt överdrift eller inte, det låter jag vara osagt, så är det ett helt underbart och väldigt hoppfullt initiativ som förhoppningsvis leder flera föräldrars, och andras, tankar till den enorma mediedrev som vi alla är offer för.
Vi ska vara på ett visst sätt för att duga, ha på oss vissa kläder, bete oss på ett visst sätt. Så ser verkligheten ut för våra barn och ungdomar. Inte undra på att fler och fler mår dåligt.

Barn och ungdomar är otroligt påverkbara, precis som Moggy skrev tidigare, men de är snarare gisslan i händerna på kapitalismen och de förlegade könsrollerna än något annat.
Det är det vi bör oroa oss för, inte att ett litet antal barn faktiskt får ett litet andrum från allt det när de vistas på sin förskola.
Tvärtom borde fler barn få samma möjlighet.

Angående hen - i Finland har vi bara hän. Det har aldrig varit något problem. ;)

30 januari 2011, 23:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.