Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Nästa
Texttråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Texttråden


Det var kanske inte årets. Här finns årets: http://freethoughtreport.com/


15 december 2013, 14:30
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Denna måste jag läsa ikväll.

Vissa fåglar kan lära sig en grammatik som härleds ur abstrakta regler, sån där generativ grammatik som Chomsky hittade på. Alltså, de lär sig först några specifika yttranden och kan senare förstå andra meningar bildade enligt samma regler. De härleder abstrakta regler ur strukturerna, precis som människor. Fulltexten kräver registrering på nåt universitetsbibliotek, jag har inte läst den än.

Denna förmåga har jag för mig brukar föreslås som kriterium för någon särskild slags hög grad av medvetande som skulle vara unik för människor och möjligen ett fåtal andra djur. Jag vet inte men jag antar detta är en seger för Chomsky och för reduktionism i största allmänhet..

http://www.nature.com/nature/journal/v440/n7088/full/nature04675.html

abstract skrev:
Humans regularly produce new utterances that are understood by other members of the same language community1. Linguistic theories account for this ability through the use of syntactic rules (or generative grammars) that describe the acceptable structure of utterances2. The recursive, hierarchical embedding of language units (for example, words or phrases within shorter sentences) that is part of the ability to construct new utterances minimally requires a 'context-free' grammar2, 3 that is more complex than the 'finite-state' grammars thought sufficient to specify the structure of all non-human communication signals. Recent hypotheses make the central claim that the capacity for syntactic recursion forms the computational core of a uniquely human language faculty4, 5. Here we show that European starlings (Sturnus vulgaris) accurately recognize acoustic patterns defined by a recursive, self-embedding, context-free grammar. They are also able to classify new patterns defined by the grammar and reliably exclude agrammatical patterns. Thus, the capacity to classify sequences from recursive, centre-embedded grammars is not uniquely human. This finding opens a new range of complex syntactic processing mechanisms to physiological investigation.


19 december 2013, 09:48
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Evolutionspsykologi hör inte ihop med konservatism. Det verkar alltså som att de som hittar på konstiga saker med evolutionspsykologiska argument helt enkelt får mer uppmärksamhet. Precis som bland bildade människor i allmänhet i USA, så är mindre än 10% konservativa. EP-gruppen har också en striktare syn på vetenskap.

http://www.unm.edu/~tybur/docs/Testing_the_Controversy.pdf

Citera:
Even within the same Ph.D. programs, adaptationists were at least as liberal as their non-
adaptationist graduate student colleagues. There were no significant group differences between
adaptationists and non-adaptationists with respect to political party identification, presidential
candidate preference, or two of the three political attitudes factors. The only exception was that,
contrary to the ARC hypothesis, adaptationists were more liberal than non-adaptationists on
beliefs regarding individual rights, even after removing a potentially biasing religion item.


Vilket påminner mig om Peter Singer: A Darwinian Left for Today and Beyond


19 december 2013, 10:02
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Ur fågeltexten (min fetning):

Gentner et al skrev:
We thus demonstrate that starlings can recognize syntactically well-formed strings, including those that use a recursive centre-embedding rule. At least a simple level of recursive syntactic pattern processing is therefore shared with other animals. These results challenge the recent claim that recursion forms the computational core of a uniquely human narrow faculty for language (FLN)4. We attempted to rule out the most plausible finite-state solution strategies that could account for accurate classification of A n B n patterns (Supplementary Information), suggesting that the learned patterning rule conforms to a stochastic context-free grammar. In practice, however, the stimulus sets used to test such claims must be finite. Thus, the theoretical possibility remains that a finite-state grammar, however heavily contrived, may account for the observed behaviour (see Supplementary Information). Of course, theoretical difficulties in proving the use of context-free rather than finite-state grammars extend to studies of grammatical competence in humans as well, and therefore call into question the falsifiability of claims regarding CFGs in humans compared to non-humans.

Although uniquely human syntactic processing capabilities, if any, may reflect more complex context-free grammars or higher levels in the Chomsky grammatical hierarchy, it may prove more useful to consider species differences as quantitative rather than qualitative distinctions in cognitive mechanisms. Such mechanisms (for example, memory capacity) need not map precisely onto strict formal grammars and automata theories. There might be no single property or processing capacity that marks the many ways in which the complexity and detail of human language differs from non-human communication systems13. Future studies can gauge the extent of the recursive syntactic abilities demonstrated here, by examining the
processing of right-embedded structures more common in human languages (and more easily understood), and the interface between generalized syntactic and semantic knowledge.


19 december 2013, 14:31
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Jag förstår inte riktigt vad deras symboler och diagram betyder dock.


19 december 2013, 14:48
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Nu har jag till slut skrivit lite mer ordnat än jag brukar om retroaktiv lagstiftning. http://yetins.wordpress.com/2013/12/25/retroaktiv-lagstiftning-for-klimatfornekare-och-andra/


25 december 2013, 22:02
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
En sosse som vill förbjuda fideikomiss. Det är förstås bra och möjligheten till förlängning måste hänsynslöst utplånas snarast möjligt, men frågan är om förslagsställaren vet att det redan är så att de kvarvarande fideikomissen ska upplösas när nuvarande ägare dör. Orden är i vart fall fina och sanna, alltför sällan hör man någon säga "feodal kvarleva". Det är tyvärr inte så lätt att klämma åt adeln, ofta har de överfört sina tillgångar till stiftelser.

http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Partidistrikt/Goteborg/Parti/Partikongress-2013/Goteborgs-motioner/-/Avskaffande-av-fideikomiss/

Citera:
Fideikommiss är en feodal kvarleva som inte hör hemma i en folkstyrd demokrati som Sverige. Att svensk arvslagsstiftning inte gäller för de största gods- och markägarna i Sverige är ju helt barockt och inte förenligt med ett modernt tänkande om alla människors lika värde. Äldste sonen bör rimligtvis inte få ärva allt. Därför bör en socialdemokratisk regering när den kommer till makten arbeta för att avskaffa denna möjlighet i lagstiftningen och ersätta den med samma regler och lagar som gäller för övriga medborgare.


27 december 2013, 16:30
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
KD är som vanligt ute på äventyr i fablernas värld där Pingst, Scientologi och Islamism är bättre än välfärdsstaten.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/avdragsratten-for-gavor-behover-utokas_8868744.svd


5 januari 2014, 16:03
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
Klarspråk om kristendomens ondska! Ovanligt i dessa tider av samhällsnedbrytande postmodernism som attackerar allt som gör att det överhuvudtaget är möjligt, för att inte tala om meningsfullt, att leva.

http://debatt.svt.se/2014/01/15/vart-samhalle-praglas-av-en-kristen-offensiv/


16 januari 2014, 07:54
Medlem
Inlägg Re: Texttråden
En religiös som har mage att klaga på Sara Mohammads kamp mot den religion hon flytt från. Det är typ som en sektmedlem beskriver en avhoppare. Det finns knappt några religiösa som fullt ut accepterar individens absoluta, gränslösa rätt till frihet från familj och kulturell bakgrund.

http://feministisktperspektiv.se/2014/01/16/fadime-fortjanar-en-vardig-minnesdag/


18 januari 2014, 00:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 326 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 33  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.