Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Nästa
Dokumentärer 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
Mycket intressant.

CodeRedAlert skrev:
Blir jag singel innan han dör så är det honom jag söker upp. Tvångshångel.


Det kanske slutar med att han tämjer dig. :P


31 augusti 2012, 03:44
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
CodeRedAlert skrev:
Marina Abramovic - performancekonstnär.
Underbar dokumentär.

http://www.svtplay.se/video/236709/marina-abramovic


Scrollade igenom den, (minns att jag såg* (*slötittade oengagerat av skäl som PC :evil: ) den på tjockburken då den gick på SVT).

Rörande berörande rörande den annorlunda performance att framställa ett annorlunda konstnärskap på. Som ett liv.

db :01:


31 augusti 2012, 06:26
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
CodeRedAlert skrev:
Och Buck - mannen som är jävligt sexig och knullbar.
Eller jag menar, han kommunicerar med hästar men det är inte av intresse här.
Se den:
http://www.svtplay.se/video/260406/buck

Blir jag singel innan han dör så är det honom jag söker upp. Tvångshångel.


Äsch vadan detta, dröm om Monty Roberts född 1935 istället och du slipper med all sannolikhet den där historieberättande morsan från "lilla huset på prärien".

db som saknar några hästar i stallet men har desto fler tomtar på loftet :P


31 augusti 2012, 06:47
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
dygdig barbar skrev:
CodeRedAlert skrev:
Marina Abramovic - performancekonstnär.
Underbar dokumentär.

http://www.svtplay.se/video/236709/marina-abramovic


Scrollade igenom den, (minns att jag såg* (*slötittade oengagerat av skäl som PC :evil: ) den på tjockburken då den gick på SVT).

Rörande berörande rörande den annorlunda performance att framställa ett annorlunda konstnärskap på. Som ett liv.

db :01:


Medhåll.


31 augusti 2012, 09:13
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
dygdig barbar skrev:

Äsch vadan detta, dröm om Monty Roberts född 1935 istället och du slipper med all sannolikhet den där historieberättande morsan från "lilla huset på prärien".

db som saknar några hästar i stallet men har desto fler tomtar på loftet :P

:D
Monty har inte den där blicken vad jag kan se.

Nu tittade jag på en dokumentär om textilindustrin, kemikalier och sådant. Vi måste alla sluta använda kläder och skor - de förgiftar både oss och arbetarna i fattiga länder.
http://www.svtplay.se/video/232241/modets-offer
Vem vill börja nakenchocka omvärlden?
Var hittar man kläder gjorda av nässelfibrer?


1 september 2012, 02:04
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
Apropå vadå?
Spoiler! :
Går på SVT 4/9 kl:22.00. på 1:an. Verkar intressant :)


db


2 september 2012, 01:25
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
Bolli"bumpa" det har ju redan börjat... Vaddå? ett intressant Tvprogram på tv ett!!!
dygdig barbar skrev:
Apropå vadå?
Spoiler! :
Går på SVT 4/9 kl:22.00. på 1:an. Verkar intressant :)


db


Edit:Glömde :01:

Young-Chan kommer från Snigelplaneten. Det som bor på den här lilla planeten är både döva och blinda och kallar sig för sniglar, eftersom de kommunicerar via beröring och upplever omvärlden enbart genom känseln.
Men så möter han Soon-Ho och hon blir en oskiljaktlig del av hans liv. Varje liten vardagsrutin blir en öm och kär upplevelse som de delar tillsammans. Young-Chan lär sig läsa böcker genom blindskrift, och börjar drömma om att själv skriva en bok. Men Young-Chan och Soon-Ho måste även lära sig att leva själva, för de kommer inte alltid att finnas där för varandra.
Sändningstider Snigelplaneten:
SVT1 tis 4 sep kl 22.00
SVT1 ons 5 sep kl 13.00
SVT1 ons 5 sep kl 00.05

db :01:


4 september 2012, 22:07
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
Snigelplaneten sedd.
Fin och vemodig.


6 september 2012, 23:21
Moderator
Inlägg Re: Dokumentärer
Den verkar jättefin, men jag har inte ro att försöka ta in den just nu. Har lite för mycket deadlines. Skriva strunt här på forumet tycks jag däremot ha tid för. :01: Antar att det kräver mindre av mig, helt enkelt. Jag får skylla på gamle käre Stendhal.


6 september 2012, 23:23
Medlem
Inlägg Re: Dokumentärer
Incognita skrev:
Den verkar jättefin, men jag har inte ro att försöka ta in den just nu. Har lite för mycket deadlines. Skriva strunt här på forumet tycks jag däremot ha tid för. :01: Antar att det kräver mindre av mig, helt enkelt. Jag får skylla på gamle käre Stendhal.


Det är ju att hänga på forumet man gör när man ej har orken att göra det man borde :roll:


6 september 2012, 23:46
Ny tråd Svara på tråd  [ 161 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron