Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa
Kul matematiskt spel 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Jag har bara nått så där högt en gång. Det räcker med en liten tabbe för att sabotera för sig själv, och jag tappar fokus lätt. 1024 når jag däremot ofta. Fast nu har jag tröttnat.


18 mars 2014, 12:36
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Jag har nog hittat den bästa strategin nu, men det innebär samtidigt att det hela blir en transportsträcka fram till det svåra partiet och då har jag hunnit bli lagom disträ.


18 mars 2014, 16:24
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Incognita skrev:
28840 poäng. Då har man vunnit.
Jag vann vid 21004 poäng.
Men jag har en bit kvar innan jag slår dig, 27936 poäng.

Det är inte snällt att visa sådana här spel man fastnar i. :04:


18 mars 2014, 20:50
Moderator
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Det finns i 3D också. :mrgreen:


18 mars 2014, 21:20
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Jag som varken är det minsta matematisk eller logisk kommer till 128.
:lol:

Men det var lite kul ändå. Något med formatet och brickornas rörelser som smeker den autistiska delen av min hjärna... :04:


19 mars 2014, 16:39
Moderator
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Ufo skrev:
Incognita skrev:
28840 poäng. Då har man vunnit.
Jag vann vid 21004 poäng.
Men jag har en bit kvar innan jag slår dig, 27936 poäng.

Jag formulerade mig otydligt ser jag. Vann gjorde jag tidigare än vid den där poängsumman, men jag tänkte inte på att notera hur poängen stod då.

Jag har varit helt kolossalt usel på den där sortens spel tidigare, men något hände med min hjärna runt tiden för min diagnos. Jag vet inte om det var det faktum att jag upplevde explosioner/kraftiga smällar i hjärnan som liksom röjde väg för nya tankebanor (hade andra underliga upplevelser i samband med det också), eller om det var ritalinet efter att jag fått diagnoserna, eller en sen mognad, eller om det var World of Warcraft (där jag faktiskt tvingades träna mitt spatiala tänkande). Hur som helst var jag plötsligt riktigt bra på det här, till min egen stora förvåning.


19 mars 2014, 16:48
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Eller var ser man poängen egentligen??
3300 står det ovanför spelet nu. Score - det är väl poäng.

Nå, jag står fast vid mitt tidigare uttalande. :02:


19 mars 2014, 16:49
Moderator
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Ja, det är det som är din poäng. Men jag förstod att du menade att du fått ihop två 64:or till en 128 (eller fler sådana).


19 mars 2014, 16:51
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Här är en något förenklad version: ;)
http://jennypeng.me/2048/

Jag är för övrigt beredd att ge upp att någonsin nå 2048. Min nuvarande lösningsalgoritm är inte optimal, men den klarar åtminstone att hyfsat enkelt och med bara lite extra tålamod nå 1024 (inte alltid dock, vilket talar för att min algoritm som sagt inte är optimal (ens för 1024)).


19 mars 2014, 18:21
Medlem
Inlägg Re: Kul matematiskt spel
Bild
Bättre än så här får jag nog inte till det.


19 mars 2014, 21:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.