Re: Terrorklassa tolvstegsrörelsen
Det jag tycker är att rörelsen begår samma misstag som alla andra rörelser, de stelnar till i gamla former och anpassar sig inte till utvecklingen, t ex den neuropsykiatriska. Jag tror att de bannlyser amfetamin i alla dess former, trots ADHD-diagnos? Själv går jag på Xanor för att slippa viktuppgången från de andra preparaten, som jag fick. Men benzo är ju absolut inte tillåtet. Fontex däremot kan gå. Men det där tål inte jag.
KRIS har också stannat kvar i urtiden och inte tillåtit ADHD-medicinering, vilket ju är en katastrof då många kriminella har just ADHD.
På ett NA-läger försökte någon övertala mig att sluta med mina värktabletter jag har pga reumatism, sömntabetter pga värk, ja ha ville vill helst plocka av mig cellgiftet också. Avgiftad ska man va. Undrar om det också gäller cancerpatienter.
Nej, man måste uppdatera sig. Alla blir inte kemiskt beroende. Alla måste inte avstå från det där glaset vin vid en fin middag. Vissa är mest emotionellt beroende pga t ex ensamhet. Då kunde ju rörelsen vara en hjälp om det inte vore för skramlandet med de där d-a brickorna hela tiden. Hur många dagar har du varit HELT ren från allt? Är du duktig får du en bricka annars får du ingen. Lite barnsligt?
Många påstår att en högre makt har hjälpt dem MEN de är absolut inte religiösa!!! Nähä? Är det skämmigt om man rakt av tror på Gud då?
Rörelsen är på gott och ont. Fanatikerna är de där som reser runt i halva landet för att kunna va med på 3 möten per dag. De har ju ersatt drogen med en ny. Som gammalt Ego får man sitta där och prata om sig själv i 10 minuter ostört. Sedan finns det en rad fördelar med rörelsen också...