Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Handla inte öl när du har FK. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Handla inte öl när du har FK.
Nu rör du till det mer och mer.

25 maj 2011, 01:39
Medlem
mpXYsmuggelölFK

Är det så du menar? Då borde det stämma enligt Ungersk notation.

Fler ledtrådar vill jag ha.
Vad är syntaxen för prepositionen? Vad returnerar den? Och vad gör den(Hämtar/Lämnar/Bearbetar data)?

25 maj 2011, 02:04
Medlem
Du kanske borde slå upp ordet. En preposition är en ordklass. Prova att placera en preposition som börjar med m före ackusativobjektet.

25 maj 2011, 02:23
Medlem
Inaktiv forummedlem skrev:
Du kanske borde slå upp ordet. En preposition är en ordklass. Prova att placera en preposition som börjar med m före ackusativobjektet.
mpXYsmuggelölFK
mpXY framför substantivet smuggelöl som anger dess förhållande till FK

Och nu vill du ha in den i ett objekt fast bakvänt, intressant.
Objektet skall ju skrivas först.

25 maj 2011, 02:43
Moderator
"Handla inte med öl"?

25 maj 2011, 12:32
Medlem

Jag kan inte se någon position framför vilken en preposition skulle passa - jag kan inte ens se en position i trådrubriken.

25 maj 2011, 12:37
Medlem
Schueberird skrev:

Jag kan inte se någon position framför vilken en preposition skulle passa - jag kan inte ens se en position i trådrubriken.

-Nu pratar du i nattmössan: Prepositioner kan ju faktiskt även stå framför ord som inte är positionsangivelser.
-Blähä! Gruppen av prepositioner är faktiskt ingen egen ordklass, så det så.
- :roll:

25 maj 2011, 12:44
Medlem
Incognita skrev:
"Handla inte med öl"?

Just! För vissa andra var min fråga tydligen alldeles för svår. Faktum är att min fråga var jättesvår — den skulle lämpa sig för frågesporten Är du smartare än en femteklassare?.

25 maj 2011, 20:25
Medlem
Faktum är att min fråga var jättesvår
Som trådskapare vet jag mycket väl vad topic är i den här tråden. Kan du tänka dig att den inte handlar om språkliga frågesporter.
Tom en idiot ser skillnad på en diskussion om myndigheters agerande och språkliga petitesser. :roll:

Men den här gången var jag på gott humör och valde att driva med dig istället för att fräsa.

25 maj 2011, 20:51
Moderator
Jag tolkade det som en påpekan om att det nog inte är någon fara så länge man inte säljer vidare, om än något kryptiskt formulerad.

25 maj 2011, 20:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 33 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.