Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Nästa
Musiktråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
That's right, C.R.A.!
Såg detta först nyss här kl 06:00 sön 11 juli bara så där intittandes på Musiktråden...
Intressant...att du spann vidare med Eric Prydz-snubben, jag var nämligen redan inne på
att igår "svara" på nåt sätt med 'SHM'-och Prydautvecklande (men jag var bl.a. ute och
löptränade under kvällen etc., annat osv..anyway:)...
Kul att Du synes gilla snarlik muuuuuusic som me asponomen!
När det gäller Eric Prydz eller Pryda som hans musikprojekt heter sen ca 3 år,
är den senaste 'Pryda-Viro' så grymt bra-bäst! Listen up! Den där Pjanoo du Youtubeade-
är ju den redan en stor klassiker, och nu baklänges...

Har här några vad jag tycker riktigt coola, catchyiga och typ ASpiga låtförslag,
lite längre och suggestivare versioner:
* Pryda-Viro (original mix), 7min.41sek.
* Eric Prydz pres Pryda-Helvetet (Original mix), 6.11
* Swedishhousemafia-ONE (Congorock Remix), 6.14
* Pryda-Inspiration (originalmix) FULL Release...

Duktigt FET och nice AS-mix, om du frågar mig. Goody!
Denna musik is the Real AS-music, the bether one!
We AS-folks can the danceMoves!!! :mrgreen: :geek: :mrgreen: :!:


11 juli 2010, 06:20
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
anarkoprimitivistisk datormusik, typ.

http://www.residentantihero.com/

Citera:
Resident Anti-Hero is committed to the ongoing development of a contemporary mythology that is both politically aware, and soundly folkloric. Through the use of music, extended metaphor, and storytelling, the band offers an in-depth narrative encompassing issues of world politics, environmental awareness, social justice, survivalism, and sustainable living. The fictional world of Resident Anti-Hero and the Anti-Hero Underground is intended to be an ongoing mythological journey, exemplifying and critiquing the world it was created within.

Resident Anti-Hero is a unique fusion of literature and sound. Sonically, the group is a fusion of otherground hip-hop & electronica, mixed with a dub technique. Literarily, the project incorporates a novelistic theme of speculative fiction together with lyric-based poetry. The band’s affinity for instrumentation and effects allows for a distinctive and incomparable Live PA show. Resident Anti-Hero was founded in the rainy forests of the America’s Pacific Northwest by artists/activists concerned with raising political awareness, and combating the lack of relevant culture heroes in modern day society. Resident Anti-Hero’s special breed of sub-terranian guerrilla-hop has been combating machine culture since 2002.


Det finns inte så mycket på youtube ännu, så kolla hemsidan. Men här är en låt:



2 augusti 2010, 22:05
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
...hörs lite dåligt-annan frekvens?-nu för tiden i början av augusti 2010.
För Vad och Vem är 'Musiktråden' "till för"?
MusikSkapande medels cyberrymd-dialogen? MusikTipsande?
TrådMusicerande?...


6 augusti 2010, 00:50
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Ljudkortet (whatever that is?) har lagt av i min dator så allt som har med ljud att göra är lagt på hyllan tills vidare. För min del. Övriga världen fortsätter givetvis lyssnandet och musicerandet.


9 augusti 2010, 00:55
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
asponomen skrev:
...hörs lite dåligt-annan frekvens?-nu för tiden i början av augusti 2010.
För Vad och Vem är 'Musiktråden' "till för"?
MusikSkapande medels cyberrymd-dialogen? MusikTipsande?
TrådMusicerande?...


Jag tänkte att den skulle motsvara "vad är den bästa musik?"-tråden på det andra forumet men det är bara bra om det blir lite mer diskussion om musik också, blir intressantare att följa tråden då. Jag är själv mest intresserad av musik med anknytning till mina intressen och inte av musiken i sig, dock.


9 augusti 2010, 23:34
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Jag har ännu inte bestämt mig för vad jag tycker, men jag tyckte hursomhelst att det var värt en länk:
http://www.youtube.com/watch?v=FLa9r1gL ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=m0bmsWkZ ... re=related
Det kallas tydligen Nerdcore.


10 september 2010, 01:11
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Nerdcore, hehe. Det var ju helt OK.

Här har vi så kallad folkmetall från Ryssland! Alkonost:

http://www.youtube.com/watch?v=wxBuxbDWsgg&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=ucMDG1lsIXU


7 oktober 2010, 23:00
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Jag gillar MC Frontalot mer och mer ju mer jag lyssnar på honom. Dessutom verkar han vara en uppiggande uppriktig människa - och cool på det där sättet som bara nördar och geeks kan vara coola på.



Intervju:


Här berättar han om en rolig "hackerattack" (i brist på bättre ord):


Folkmetall är inte riktigt min genre, men den första låten var rätt okej.


8 oktober 2010, 15:12
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Schueberird skrev:
Dessutom verkar han vara en uppiggande uppriktig människa


Genuin.


8 oktober 2010, 15:34
Medlem
Inlägg Re: Musiktråden
Svensk elektronisk kroppmusik:
Spark! - "Glassbilen":


11 oktober 2010, 14:40
Ny tråd Svara på tråd  [ 952 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 96  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron