Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 
Ica tar inte emot mynt som betalning - Autistiskt att kräva? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ica tar inte emot mynt som betalning - Autistiskt att kräva?

Okej. Kunden är uppenbart störig, och har uppenbart varit det förr. Men varför tar de inte betalt i svensk valuta? Får de neka och hota att slänga ut honom sådär?

3 januari 2010, 20:45
Medlem
Inlägg Re: Ica tar inte emot mynt som betalning - Autistiskt att kräva?
Tja det är ju ok för krogar att neka kunder som inte har rätt klädsel så varför inte?
Men hur påverkar det ICA's anseende när de inte vill ta emot pengar av fel valör?

3 januari 2010, 21:00
Medlem
De får neka vem de vill, men får man reda på att det är p.ga religion eller utseende så kan man anmäla dem för diskriminering. Finns säkert några fler, men beteendet tror jag de får skylla på tyvärr.. :roll: Nästan så att man skulle bli religiös faktiskt.

3 januari 2010, 22:16
Medlem
Hmm. Diskrimineringslagen, om killen faktiskt HAR diagnos?

3 januari 2010, 22:19
Medlem
Savanten Svante skrev:
Hmm. Diskrimineringslagen, om killen faktiskt HAR diagnos?

Nä vänta nu, bara för att man har diagnos av något slag skall man väl inte ha fri-kort till vad som helst.

3 januari 2010, 22:21
Medlem
Näe, men frågan blir intressant.

Om han hade varit...hmmm.. zigenare (ja, somliga romer anser sig vara zigenare fortfarande), hade man då kunnat misstänka att man gjorde det för att jävlas mot honom för att han var rom?

Om den här killen är grav aspie, och faktiskt inte jävlas, utan just har avslutat sitt specialintresse som bestod i samla 50öringar, är jävligt fattig och jävligt hungrig... hur ska det tolkas då? Personalen är störiga mot honom för hans bristande sociala kompetens, alltså för hans handikapp. Är det särbehandling pga handikapp då?

4 januari 2010, 22:51
Medlem
När jag jobbade i butik så hade vi en intressant historia.
En kund fick handla en liten sak på faktura, men fakturan skickades aldrig iväg, (med flit).
När sedan kunden återkom o skulle handla igen så blev h*n portad och fick inte handla pga obetald faktura.(Vilket var hela meningen)
Kunden ville ju då betala denna faktura med en gång, h*n visste ju att det fanns en så det var ju inget att orda om.
Men se det gick inte för sig, utan de på kontoret skulle ju skriva ut och posta den istället. Vilket aldrig gjordes.(allt för att inte få betalt för fakturan)

Efter ett tag så tröttnade kunden på att inte få betala sin djävla faktura, och kom heller inte tillbaka någon gång.

4 januari 2010, 23:03
Medlem
Ufo skrev:
När jag jobbade i butik så hade vi en intressant historia.
En kund fick handla en liten sak på faktura, men fakturan skickades aldrig iväg, (med flit).
När sedan kunden återkom o skulle handla igen så blev h*n portad och fick inte handla pga obetald faktura.(Vilket var hela meningen)
Kunden ville ju då betala denna faktura med en gång, h*n visste ju att det fanns en så det var ju inget att orda om.
Men se det gick inte för sig, utan de på kontoret skulle ju skriva ut och posta den istället. Vilket aldrig gjordes.(allt för att inte få betalt för fakturan)

Efter ett tag så tröttnade kunden på att inte få betala sin djävla faktura, och kom heller inte tillbaka någon gång.

Hade det där riktats mot mig, så hade nog något gått sönder där. Jag hade sagt några fina invektiv, och bett de lägga den sönderslagna manicken på min faktura och skicka den.

4 januari 2010, 23:12
Medlem
kundkontakt@ica.se
till mig

Hej!

Tack för att du har hört av dig till oss.

ICA Centralt har inte någon policy när det gäller betalning av mynt. Varje butik ägs av en handlare som själva bestämmer över driften i butiken.

Du är alltid välkommen att höra av dig till oss. Vi hjälper gärna till!

Med vänlig hälsning
ICA Kundkontakt
Camilla Gustavsson

Tel ICA Kundkontakt 020 - 83 33 33
Fax ICA Kundkontakt 020 - 83 33 30
E-post ICA Kundkontakt kundkontakt@ICA.se
Webbplats ICA www.ICA.se

ATTENTION:
This e-mail may contain confidential information that is intended solely for the addressee. If you are not the intended recipient, you should delete this message and are hereby notified that any disclosure, copying, or distribution of this message, or the taking of any action based on it, is strictly prohibited.

Till ica om ni läser det här. Det är dumt av er att skriva det sista på engelska, för jag är en dum mupp och förstår inte vad det står där. Därför utför jag handligen att kopiera och distribuera det till mina intelligentare vänner som kanske kan översätta det åt mig.

19 januari 2010, 11:58
Medlem
............................................

myntmaskinen är trasig

gubben är full

22 februari 2010, 23:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 10 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.