Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Behåstorlek blir ett fall för Arbetsdomstolen 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Behåstorlek blir ett fall för Arbetsdomstolen
Vem på ett företag kläcker en sådan ide?

http://www.dn.se/ekonomi/behastorlek-blir-ett-fall-for-arbetsdomstolen

23 november 2011, 18:15
Medlem
Inlägg Re: Behåstorlek blir ett fall för Arbetsdomstolen
Ron Jeremy skrev:
Vem på ett företag kläcker en sådan ide?
Susann Haglund, vd på Change
Länk.

23 november 2011, 18:18
Medlem
Det kan ju faktiskt ses som en service till förvirrade personer som inte känner till sin partners behåstorlek: De får då lättare att välja rätt.

Som en fortsättning tänker jag mig att manliga anställda anger sin kukstorlek, så att det blir lättare för förvirrade personer att köpa kalsonger av rätt storlek till sin partner.

23 november 2011, 20:14
Moderator
:shock:

Eller är jag förvånad?

Egentligen inte. Kapitalism eller dess förstadier utan politiska tyglar, betsel och piska leder förr eller senare till livegenskap. Det såg vi generationerna efter industrialismens genombrott, i medeltidens och långt senare feodalsamhällen, i antikens slavsamhällen, och det är väl det vi ser nu igen. Det är ju inbyggt i systemet och fungerar väl som vilket annat spel som helst - allt mer för vinsten ju mer du blir biten - behövs ingen egentlig ondska för att förklara. Allt för varan, eller arbetet, det är människan som tjänar den och inte tvärtom, har du som arbetsgivare mer samvete än så blir du bara utkonkurrerad av dem som inte har. Och de det går först och värst ut över är förstås de som redan är svagast, och både kvinnor och deras kroppar är ju allmänt villebråd sedan urminnes tid.

Till det kan man väl lägga den här upplösningen av respekten för folks privatsfärer som skvallermedia har skapat och nätkulturen förvärrat, antar jag.

23 november 2011, 22:05
Medlem
Zombie skrev:
Eller är jag förvånad?
Äsch, det där var väl inget, det kunde ha varit värre.

23 november 2011, 22:19
Moderator
Jo, jag tänkte på det också. Allt sådant kommer väl att sprida sig i samma takt som folk inte orkar protestera längre.

Om det inte redan har gjort det - bara i U-länder dit vi inte vill titta (ens när vi skickar tillbaka folk dit)?

23 november 2011, 22:23
Medlem
Jag får en stark känsla av déjà vu. Har inte precis det här varit på tapeten för ett eller ett par år sen?

24 november 2011, 00:07
Moderator
Precis vad jag också tänkte när jag hörde det på nyheterna. Visst har det väl?

Eh... Registrering av toabesök och röda mensband?! :shock:

24 november 2011, 23:55
Moderator
Om behåstorleken hade inte jag hört förut, men registrering av toabesök har väl flera företag kört (eller försökt köra?) med i åratal, om jag inte missminner mig, och menssignaleringstvång fick väl också (åtminstone) Lidl kritik för häromåret. (För den här artikeln handlade väl om något norskt företag? Orkar inte sega upp en tidningssajt på den här datorn just nu.)

25 november 2011, 00:16
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.