Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Ge mig ett tips! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Ge mig ett tips!
Hur gör man för att aktivera internetuppkopplingen så att den inte lägger ner sig själv hela tiden?
Man ska kunna pinga den på något sätt, var det inte så?

Observera att jag inte vet vad jag pratar om och därmed inte kan ställas till svars för eventuell felaktig vokabulär i ämnet datorer och internet.

19 maj 2011, 13:38
Medlem
Inlägg Re: Ge mig ett tips!
Vet du varför den lägger ner?

19 maj 2011, 13:41
Medlem
Nej, inte egentligen. Men så fort nätet inte är aktiverat (forumsurfande hjälper inte heller) så försvinner kontakten/uppkopplingen fast att signalstyrka finns.
Därför måste jag hela tiden ha någonting annat på gång vid sidan om som spotify, när den fortfarande funkade och nu youtube. Men glömmer jag sätta på en ny låt så går aktiviteten direkt ner och nätet lägger av.

19 maj 2011, 13:48
Medlem
Jag kan knåpa ihop ett progg som läser en sida på nätet med jämna intervall om du vill ha.
Hur lång tid tar det innan den lägger ner?

19 maj 2011, 13:50
Medlem
Men nej!
Du behöver inte jobba för min dumma internets skull, även om det var ett väldigt snällt erbjudande! :D

Finns det inget annat man kan göra som inte kräver att någon slavar ihop saker och ting?

Den lägger ner ganska omedelbart (handlar om någon minut har jag för mig), fast i perioder (ofta på kvällarna) kan den fungera längre stunder utan att lägga ner alls. Vilket är helt oförutsägbart och mycket märkligt.

19 maj 2011, 13:57
Medlem
CodeRedAlert skrev:
handlar om någon minut har jag för mig
Låter alldeles för snabbt.
5-10 min vet jag kan förekomma ifrån nätleverantörer om själva uppkopplingen är en kostnad för dem.
Är det samma problem om du surfar via annan dator på samma lina?

CodeRedAlert skrev:
som inte kräver att någon slavar
:roll:

19 maj 2011, 15:02
Medlem
Ja, nu segar samma uppkoppling på 2G fast det ska vara 4G dessutom.
Har inte testat från annan dator för vi har bara en.
Kan ifs. ta med modemet och testa hos mamma fast hon bor ju på andra sidan staden så det får bli senare.

Var "slavar" fel ord i sammanhanget?

19 maj 2011, 15:06
Medlem
nu är jag inte tankeläsare (hade dock underlättat otroligt mycket) så jag vet inte hur Uno tänker men jag gissar att han "protesterar" över själva meningen, han ville nog bara vara snäll och göra dig en snäll tjänst :)

sen får Uno rätta mig om jag har fel

du kan annars ha uppe en webbradio som rix fm eller lugna låtar eller nåt liknande, jag tror det streamas hela tiden eller så kan du göra en spellista på youtube så slipper du trycka på nästa låt hela tiden

19 maj 2011, 15:28
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Kan ifs. ta med modemet och testa hos mamma fast hon bor ju på andra sidan staden så det får bli senare.
Bättre än inget, men det bästa vore om du kunde låna en dator och testa nätet hos dig.
Då jobbar du mot samma mast.
Vid felsökning så byter man enklast ut en del i taget och ser på så vis vilken som orsakade problemet.

CodeRedAlert skrev:
Ja, nu segar samma uppkoppling på 2G fast det ska vara 4G dessutom.
Betong/träväggar?
Blir det bättre om du placerar modemet så den får fri sikt mot masten?

CodeRedAlert skrev:
Var "slavar" fel ord i sammanhanget?
En reloader är bara tio minuters jobb.
Jag erbjöd mig inte att skriva ett OS.

Tipsar om en sida som du kan ha spellistor och radio.
http://grooveshark.com/

19 maj 2011, 16:08
Medlem
dreamtears skrev:
nu är jag inte tankeläsare (hade dock underlättat otroligt mycket) så jag vet inte hur Uno tänker men jag gissar att han "protesterar" över själva meningen, han ville nog bara vara snäll och göra dig en snäll tjänst :)

sen får Uno rätta mig om jag har fel
Ungefär så, korrekt tolkat.

19 maj 2011, 16:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.