Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Yetin
Medlem
|
Att gå i exil?
Jag har drabbats av vissa orättfärdiga skulder och funderar nu på hur långt jag måste flytta för att bli av med dem. Kommer jag någonsin kunna återvända till Sverige, Norden eller EU? Skulderna torde avskrivas om det inte gör att nå mig på tio år, eller?
|
12 april 2011, 18:54 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Re: Att gå i exil?
Ja Går det inte att nå dig eller få livstecken ifrån dig så kan du få skulderna avskriva efter en viss tid. Hur lång tid vet jag inte, men de kan åter aktiveras av fodringsägare när din hemvits åter blir känt. Såvida du inte hinner bli dödsförklarad då skall det inte finnas möjligheter att åter kräva pengar.
|
12 april 2011, 19:02 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Vad är det för skulder?
|
12 april 2011, 20:43 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Skadestånd, frågan får dock inte diskuteras här. Det står mer på min blogg, **** Någon har gjort ett bedrägeri och fick en yxa genom en ytterdörr som svar. Moderator: Zombie
Tog bort länk till blogg med personförföljelse. En Ful Ruta - endast på Aspieforum.
|
12 april 2011, 20:46 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Så stort skadestånd kan det inte röra sig om. Däremot förstår jag att det är en principsak. Moderator: Zombie
Tog bort länk till blogg med personförföljelse. En Ful Ruta - endast på Aspieforum.
|
12 april 2011, 21:15 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Annars kan du ju satsa på utbildning och jobb och stå för det du har gjort som en man. Du är begåvad, och vad jag förstår bland annat på ett område där det finns goda chanser till välbetalt jobb. Skulle vara rena drömläget för många andra som har satt sig i klistret.
|
12 april 2011, 23:38 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Du menar att han ska underkasta sig den samhällsordning han uppenbarligen föraktar?
|
12 april 2011, 23:45 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det här gäller inte samhällsordning, det gäller grundläggande moral. Men det har ältats till förbannelse redan, jag tänker inte börja veva om samma låtar.
|
12 april 2011, 23:54 |
|
|
Guldhamster
Medlem
|
Att betala skadestånd till en psykopat och böja sig för systemet är alltså "grundläggande moral"?
|
13 april 2011, 00:13 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Som sagt, det finns gamla trådar att läsa. Jag vill bara påpeka att "psykopat" är Yetins beteckning. Efter ett förhållande. Sådant är inte trovärdigt vem som än kommer med det. Det måste kombineras med oberoende och annan information, eller så får man avstå från att försöka bedöma saken.
|
13 april 2011, 00:18 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|