Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa
Jag på facebook! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Jag på facebook!
http://www.facebook.com/savantensvante

Adda mig gärna! :)

14 juni 2009, 08:21
Medlem
Inlägg Re: Jag på facebook!
Jag snor den här tråden (alla kan väl fylla på?) och jag hittas som: Börje Omid Mehrad Frylmark
Det är bara att adda mig, om så önskas :) Det går också att låta bli. Förstås.

19 juni 2009, 15:59
Medlem
Bhaa man var ju tvungen att ha ett namn med minst 5 tecken. Men här har ni mig iallafall.
http://www.facebook.com/ufo.med.5.tecken

19 juni 2009, 16:16
Medlem
Gör väl som Ufo och följer efter Svante's initiativ och Frylmark's uppmaning och fyller på :P

Mig hittar ni på FaceBook som: http://www.facebook.com/thigereye (överraskande va?)
Använder för övrigt ThigerEye överallt om ni känner för att leta på fler ställen :)

19 juni 2009, 16:21
Medlem
Jo, på Facebook finns man ju... http://www.facebook.com/pemer

6 juli 2009, 04:06
Medlem
Här blev vi ju ett gäng ju! :)

6 juli 2009, 20:56
Medlem
Aloha ädla medborgare.. ;)

Har "studerat" Aspieforum.se under en tid.. Rättare sagt sen det börja komma på tal med att man ev. kunde liknas med någon som har aspie diagnos utefter mitt liv o dömma...
För att göra en låååååååååååång historia kort så var jag med i en bil olycka och överlevde tack vare massa små saker var och en för sig men i sammanhanget gjorde det att man överlevde.. Efterdyningarna av olyckan har jag kvar mycket problem av och är därför sjukskriven sen olyckan 26'e Nov - 08..

Men, i vilket fall som helst så ( innan jag glömmmer, http://www.facebook.com/pappasvan?ref=name <- ifall någon skulle fatta intresse för att ev. diskutera saker och ting, dryfta skit och ingenting m.m m.m, feel-free-to-add... ) kom jag i kontakt med kurator på sjukhuset på grund av att dom misstänkte jag skulle återuppleva olyckan och ville vara ute i god tid och erbjuda hjälp..
Hon var mycket human och vänlig, inte som jag fått uppfattning av om andra kuratorer och "liknande" under min "vuxna" tid... Efter några omgångar av tankes dryftande så märktes att hon var inne på ett spår i frågeställning m.m... Hon uttryckte att jag liknande någon med diagnos av ett eller annat "slag".. Tänkte inte mycket mer på det här och tiden den gick, tills.. En vän påbörjade diskussion huruvida man ev. hade en diagnos eller inte.. Sett ett fakta program på en vettig kanal jag inte kommer ihåg men.. Utgångpunkten till allt som jag ska komma till men inte riktigt får till stånd och då märks det på detta vis, en kort historia blir till något som liknar en roman av svammel och "flerspårig"... Men, utgångpunkten till "detta" var dokumentären "Mitt huvud är som en torktumlare", där började allt och efter inte för lång tid påbörjades en utredning på vuxenpsyk mottagning tillsammans med kurator...

(rök-paus och uppehålls i text pletande så redigt mellanrum kan göras...)

Efter MÅNGA frågeformulär tillsammans med kurator, vet inte alltså men tror nog faan flera tusen frågor gjorts så var det dags för möte med psykolog.. Vi gick igenom min "statistik" över frågorna jag besvarat och som gått igenom med neuropsyk så hade dom kommit fram till "Personlighetsstörning UNS" (UNS som ni säkert vet men om någon missat så "Utan Närmare Specifikation") / "ospecificerad Personlighetsstörning""... Fick göra ett "slutgiltligt" test för att närmare se huruvida jag låg närmare Aspie än Adhd/Add.. Saken var den att dom inte gör/gjorde aspie utredningar på den mottagningen utan isf skulle jag bli remitterad till neruopsyk "annan ort".. Tänkte i "sista testets" skede att jag hellre får diagnos lite mer Add än Aspie enbart pga att jag inte ville åka längre bort för att göra ytterligare frågor i drivor utan ville hålla mig på "hemma plan".. Men så blev inte fallet i alla fall ;-)

Nu har det gått nära 2 månader sen jag blev remitterad till "annan mottagning" och inte hört ett jota.. Känslan av att "ge upp" börjar eskalera såpass att man känner sig "viljelös", är dock inte orkeslös men finner inget nöje i att göra direkt något utan vill bara tiden ska springa på några år.. Från det ena till det fjärde (ska försöka inte bli för långrandig) så tolkning av bil olyckan som nästan tog mitt liv (polare som åkte med bröt nacken, räddade våra liv genom att ta sig till undsättning och tillkalla 112) och jobbar idag halvtid som säljare..
Tolkningen, är att saker och ting man visste redan olyckan, som man trodde sig leva efter.. Inget av det stämde och man jobbade bara mot sig själv.. Visste inte ens själv hur man skulle tolka sig och sina handlingar, visste och kände bara att man inte var som alla andra och önskade andra saker som att t.ex tidsmaskinen var uppfunnen m.m för att radera vissa handlingar i livet som "ställt till det för en".. Men men innan jag tappar bort mig för mycket så har jag lärt känna mig själv och vet mer hur jag ska göra, inte för att det blir rätt alla gånger ändå men...

Söker på något sätt och vis kontakt med andra "likasinnade" som skiljer sig mer från min umgängeskrets och vet lite mer "hur det är" att "vara som man är".. Är inte missnöjd med livet eller något, ser väl rätt ljus på framtiden egentligen, känns så jävla långt bort bara och tiden den kryper i det avseendet, men men, man åldras ju långsamt isf, blir aldrig äldre än man gör sig iofs men men, ni vet väl ungefär på en höft vad jag menar...

I alla fulla fall... Har inte fördjupat mig mycket i aspie egentligen utan bara skummat ytan.. Härmed påbörjas viss djupdykning i ämnet och önskar att det visar sig vara lika vänligt sinnade själar som gör inlägg i forumet som man läst fram och tillbaks det senaste året.. Fick äntligen tummen ur att regga mig för att kunna göra inlägg och ev. kommentera det ena och det andra då man ändå går in och söker hjälp på frågor och få tips m.m....

Svårt för att avsluta så försöker härmed göra det....

Vet inte men jag kör ju ingen "kontakt annons" på det viset men kör msn på " pappasvan@hotmail.com " och antar man kan lägga till på www.facebook.com genom mailadressen oxå...

Hörs & störs, tack för jag fick ta upp din tid du din ev. "stackare" som kom så här långt ner i mitt blidder bladder ;-)

6 februari 2010, 23:25
Medlem
Sorry om jag kladdar vidare i "fel tråd" men ville bara tillkännage att jag först nu efter gjort inlägget som råkade bli som en presentation att det fanns en tråd för just presentationer men hoppas på förståelse i detta fall...

På förhand tack

pAPPASVAN

6 februari 2010, 23:43
Medlem
Men man kan inte bli Aspie av en bilolycka! Fast om du hade dragen redan innan, så kan de naturligtvis förvärras av en bilolycka.

Du kan göra den här testen för att se om du (möjligen) kan vara Aspie: http://www.rdos.net/Aspie-quiz

Angående facebook, så har jag inte blivit så tokig (än) så att jag skaffat konto. :lol:

6 februari 2010, 23:52
Medlem
Nej nej, visste inte... Uttryckt mig fel någonstans för att saken var den att jag inte var varse om att det ens fanns något som hette Asperger innan olyckan.. Har bara bollats fram och tillbaks hos någon psykolog emellanåt genom åren och fått tillfälliga sjukskrivningar för b.la ångest som varit det vanligaste...

Först efter att på riktigt börja prata ut om mitt liv och vad jag har företagit mig.. Hur min barndom har varit och vad jag har gjort under den, vad som har skett och vad man har varit med om.. På så vis "upptäcktes" aspie drag hos mig av kurator som började med att göra mig varse om detta.. Sedan stämmer det på något vis för Läkaren/psykologen jag träffade innan det blev "bestämt" att jag skulle fortsätta aspie utredning på annan ort att det skulle kunna ha förvärrats av olyckan men så är nog inte fallet tror jag...

Alltid varit som jag är och får mer och mer förklaring på varför saker o ting blivit som dom gjort, när man alltid velat vara "som andra" och inte vara den där snubben som bara inte känner sig som alla andra, som undrar varför man gör som man gör och det blivit som det gjort...
Fått en helt annan syn på livet efter att aspien kom fram och man fick börjat gröta runt i mitt huvud.. Är 35år i år och "dessa hinder" fanns inte förr i tiden under min skolgång som det gör nu för tiden...

Man blev helt enkelt ansedd som annorlunda och utav andra att man var knepig.. Att man sällan brydde sig och gav reaktioner på saker som folk inte begrep sig på hur det kom sig.. Men i alla fulla fall har jag gjort det aspie testet och första gången jag gjorde det fick jag 180/200 som gav mig "diagnosen" apsie oxå.. Men har alltså med andra ord gått igenom en nästan hel utredning för att utreda vad det handlar om och fått "Personlighets störning UNS" med större säkerhet det är att jag har största delen Aspie då jag har drag av såväl ADHD såsom ADD...

Men tacksam dock för utbyte av tankar och funderingar...
(Smart drag att inte skaffat konto på facebook (y) )

7 februari 2010, 00:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.