Ny tråd Svara på tråd  [ 120 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Wikileaks gör det igen! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Wikileaks gör det igen!
Bildt tänker visst använda balterna för att manövrera bort tyskland-frankike från makten i EU.

27 februari 2012, 03:16
Medlem
WikiLeaks: Carl Bildt pushes for Sweden to "become a world power". For Swedish "enlargement" http://wikileaks.org/gifiles/docs/1727162_re-insight-sweden-carl-bildt-.html #svpol #gifiles

----- Original Message -----
From: "Aaric Eisenstein"
To: "Marko Papic"
Sent: Thursday, September 17, 2009 9:29:26 PM GMT -06:00 US/Canada Central
Subject: RE: INSIGHT - SWEDEN: Carl Bildt

If you're up at 4, you're insane. I'll make the introductions when you're
back. When's that?

You're getting some amazing shit over there, just amazing. I want to sit
down with you when you get back and plot and scheme on how we can turn it
into cash.

Later,

AA

Aaric S. Eisenstein
SVP Publishing
STRATFOR
512-744-4308
512-744-4334 fax

27 februari 2012, 03:17
Medlem
@carlbildt
Wikileaks released obscure email saying I'm "super tall, has photographic memory and is very smart". Isn't this slightly ridiculous?

Nu har Bildt börjat rota i mailen iaf, den långe rackaren :)

27 februari 2012, 12:49
Medlem
Varför framkommer det inte i dagspressen att mannen som har chokladblod på sina händer är rasist?

27 februari 2012, 21:40
Medlem
‏ @wikileaks
TODAY: Hysterical Swedish Foreign Minister, @carlbildt goes onto TV to attack Assange http://www.expressen.se/tv/nyheter/inrikes/bildt-svarar-expressen-om-wikileaks/

Och på vilket sätt är han hysterisk?

Suck. Ska man inte kunna lita på wikileaks längre?

28 februari 2012, 20:54
Medlem
Savanten Svante skrev:
‏Suck. Ska man inte kunna lita på wikileaks längre?
Vi kan nog lita på deras förmåga att sprida stulet material.
Men att göra trovärdiga bedömningar försvann väl deras trovärdighet samtidigt som han gömde sig i England.

28 februari 2012, 22:14
Medlem
Den där filuren har gjort en ny jävla kalleankamanöver. Jag tycker inte det är fel eller orimligt men folk börjar tröttna. Men det hjälper faktiskt inte att Sverige är en rättsstat, när utvisningar kan ske utanför rättssystemet genom att regeringen beslutar om det. Egyptenaffären.

Den ena av kvinnorna är dessutom en tämligen finkänslig, och religiös, politiker. Inget att lita på, springer till snuten även för väldigt milda saker typ hatkampanjer på nätet. Likväl tror jag Assange är en slemmig och osympatisk person som möjligen hör hemma i finkan, men det beror på andra vittnesmål. Tyvärr har han rätt i att Sverige inte går att lita på när det gäller utlämningar till USA. Men egentligen är det märkligt att han klarat sig i UK som är värre än Sverige.

21 juni 2012, 02:16
Medlem
Vid närmare eftertanke är det nog inte så stort fel på tidigare nämnda kvinna.

27 juni 2012, 23:02
Moderator
Stötte på ännu en komplikation i Assange- och Wikileaksfrågorna. Riktigt graverande om det är sant. Tar naturligtvis inte bort det goda Wikileaks har gjort, men gör onekligen att man önskar rejält med grävande journalistik mot dem.

Det här är bara en krönikekolumn och anspelar väl på saker som stod i nyheterna då för snart två år sedan. Men jag tror inte krönikören ljuger, hon är såvitt jag har sett en av våra seriösare journalister.

17 februari 2013, 03:35
Moderator
Jag har alltid tyckt att Assange har falska, onda ögon. Det är naturligtvis en mycket tvivelaktig källa till kunskap om människors "sanna natur", men mina egna erfarenheter säger mig att jag brukar ha rätt.

17 februari 2013, 09:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 120 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Som gäst saknar du privilegier.