Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
G-punkten. 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: G-punkten.
Incognita skrev:
De där grundläggande detaljerna beskrivs mycket utförligt av Katarina Janouch i hennes Orgasmboken om man står ut med formuleringar som den "underbara u-punkten" (och gör man inte det kan jag bespara er besväret genom att meddela att G-punkten ligger ca 5 cm in på främre slidväggen i det området där det känns lite skrovligt; det borde ingå i den allmänna sexualundervisningen).

Jo, det borde det. Men jag undrar om du kanske missförstod mig. G-punkten tycks mig snarast ha blivit en av de där sakerna som medierna försöker sälja på så ofta att alla tror de känner till den utan att de kanske gör det. Det jag syftade på var att kvinnor har en prostata och att klitoris tydligen är ett stort organ, till lejonparten inne i kroppen, som också verkar ansvarigt för g-punkten, och att anatomer för några hundra år sedan tycks ha varit de sakerna på spåren men att det sedan glömdes bort (!). Enligt programmet glömdes bort för att man inte såg att de skulle ha någon reproduktiv betydelse, som mannens motsvarande organ; jag är övertygad om att det också var av skam inför (nedvärdering av) kvinnan och hennes sexualitet. (Bara tanken på ett organ stort mer eller mindre som en kuk och vidare förgrenat, som man inte kan se något annat omedelbart ändamål hos än att njuta med...)

13 februari 2012, 11:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Som gäst saknar du privilegier.