Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Nytt förakt från samhället. 
Författare Meddelande
Inaktiv
Inlägg Re: Nytt förakt från samhället.
Pinsamt för när folk läser Expressen, som mina släktingar tex, så vet de jag har Asperger ju.

Det känns som om man blir mindre trovärdig som människa när man gång efter annan grupperas med "grovt kriminella" sociopater.

6 oktober 2011, 01:05
Moderator
Jo... Men min mamma blir så indignerad å mina vägnar var gång att jag själv knappt orkar bry mig längre. Känner mest medlidande med dessa journalisters låga bildningsnivå, och med alla läsare som förutsätts vara onyanserade nog att köpa eländet. För jag vägrar tro att folk faktiskt är så dumma att de sväljer det. Jag må vara naiv, men det gör världen mer uthärdlig att vistas i. Om än imaginärt... För uppenbarligen går det fortfarande att tjäna en hacka på dessa kvasinyheter.

6 oktober 2011, 01:15
Inaktiv
Som jag förstått det så verkar Asperger ses som nån slags ondska av många. Just förknippandet mellan Asperger och psykopat äcklar mig.

Så varje gång nån med Asperger omskrivs i tidningen så skäms jag över att jag har Asperger. Eller man känner, kanske logiskt, att "föraktet" ökar nu en tid framöver.

"- Jaha har du Asperger som den där mannen som slog ihjäl en polisvakt? Jaså du!"
:?

6 oktober 2011, 01:22
Moderator
"Jaså, har du NT som den där polisvakten jag slog ihjäl häromsistens? Jaså du..." :twisted:

Eller... inte.

6 oktober 2011, 01:36
Medlem
Pinsamt?
Det är inte pinsamt att utsättas för förtryck, det är förnedrande.
Median vet hur lite AS har med våld att göra, de vet om att de ljuger för folk, men fortsätter för det säljer.
Och folk går på lögnerna, både indirekt och direkt.

6 oktober 2011, 01:40
Inaktiv
Incognita skrev:
"Jaså, har du NT som den där polisvakten jag slog ihjäl häromsistens? Jaså du..." :twisted:

Eller... inte.

Hehe
:)

Ufo skrev:
Pinsamt?
Det är inte pinsamt att utsättas för förtryck, det är förnedrande.
Median vet hur lite AS har med våld att göra, de vet om att de ljuger för folk, men fortsätter för det säljer.
Och folk går på lögnerna, både indirekt och direkt.

Jo det är förnedrande väl. Eller det är det.

6 oktober 2011, 01:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.