Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Befria dina böcker! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Befria dina böcker!
http://www.bookcrossing.com

1. Märk boken
  2. Placera boken i en genomskinlig plastpåse
  3. Bifoga förklaring
  4. Placera boken på allmän plats
  5. Hoppas att någon tar hand om boken

Jag har själv några böcker som jag inte behöver längre, så det kan nog hända att de placeras ut någonstans.

29 april 2011, 18:52
Medlem
Inlägg Re: Befria dina böcker!
Nu har jag befriat min första bok :) Det ska bli spännande att se om någon hittar den.

Jag har ytterligare 11 böcker att befria. Jag börjar med böcker som jag läste för väldigt, väldigt länge sedan och antagligen inte kommer att läsa igen (på grund av ändrad, (vuxnare?) smak).

1 maj 2011, 20:21
Medlem
Jag befriade (under stor vånda även om majoriteten av böckerna faktiskt var rätt ointressanta) en hel låda med allehanda böcker i lördags.

Fast den blev stående i ett låst vindsförråd in the söderorts-ghetto. Men de andra som har tillgång till samma vind kanske fattar tanken.
Hann inte skriva någon lapp dock.

2 maj 2011, 21:53
Medlem
Fjärde boken frisläppt. Femte släpps fri imorgon. Resten ska släppas senast söndag.

6 juni 2011, 20:43
Moderator
Jag brukar mest rädda böcker som andra befriat (på mitt jobb gallrar de mer seniora forskarna ut väldigt mycket böcker med jämna mellanrum), men håller på att försöka förlika mig vid tanken på att alla hemlösa böcker inte kan få ett nytt hem hos mig. Min brorsa deklamerade efter senaste flytten att han aldrig mer tänker agera flytthjälp åt någon med så mycket böcker. Och då har jag ändå massor av dem på kontoret. :?

7 juni 2011, 01:27
Medlem
Nu har jag bara tre böcker kvar att befria - plus två nya som jag hittade i bokhyllan och aldrig någonsin kommer att läsa (eller så låter jag dem ligga kvar i pappersåtervinningskassen).

10 stycken ute totalt, varav 1 är borta, men inte rapporterad som funnen. Övriga vet jag inget om.

10 juni 2011, 13:40
Medlem
Det må vara egoistiskt men jag vägrar att befria mina böcker.
Tvärtom är jag lite åt samma håll som Incognita, det följer istället med nya eller nygamla böcker hem från diverse håll.
Antagligen böcker som någon annan befriat.

10 juni 2011, 13:57
Medlem
Du kanske snarare är sentimental?

Jag gillar inte att ha massa grejer hemma som jag aldrig använder eller inte känner något för. Jag försöker hålla antalet grejer till ett minimum. Varje gång jag flyttar rensar jag extra mycket.

10 juni 2011, 14:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.