Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Ny site: www.asperger-sverige.se/ 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Ny site: www.asperger-sverige.se/
tor skrev:
nlarve skrev:
Taskigt. Men visst jag ska vara tyst om det gör dig och de andra gladare. Undrar varför du [...]

Om det var så du uppfattade det, så ber jag om ursäkt, nlarve.
Det var inte min avsikt.

Min avsikt var att ge feedback på att jag redan hade förstått dig. Din genomgående inställning var redan mer än klar.
(Läs gärna om dina egna 6 inlägg om http://www.asperger-sverige.se och tolkningar om oss som startat det - om några dagar, så kanske du ser tonen i dina 6 inlägg lite mer... utifrån.)

Jag är en av de två bakom Asperger-sverige, men inte den som sköter det praktiska Jag står helt bakom vad som står där, och texten kommer att justeras och förklaras efterhand. Vi har mycket annat att göra. Ha tålamod ni som deltar. Projektet är förresten ingen ekonomiskt vinst för Andet, lönen till den som sköter det täcks inte. Vi tycker bara att det är en bra sak - som vi vill skall finnas i Sverige. Se gärna vår inspiration: http://www.planetautism.com/AuSpin/a2p2.htm

Rent allmänt (=ej specifikt till nlarve) vill jag tipsa:
OM man syftar till att göra nytta för dem som driver ett projekt så skicka den negativa kritiken direkt till ansvarig för verksamheten.
OM ens syfte är att förstöra för dem som driver ett projekt så publicera den negativa kritiken anonymt på offentliga forum.
(Och räkna med att bli bemött efter sitt syfte.)

Nu har jag massor av annat att göra under överskådlig tid. (Samma budskap som innan, formulerat lite mer inlindat.)

När du pratar så hör man att du inte har fattat någonting, du begriper inte vad jag menar och inte varför jag pratar. Men då förstår jag varför du vill att jag ska hålla tyst. Admin skulle stänga mitt konto om en vecka messade han och lovade. Tack för dina otroligt fina tipps, och otroligt tråkigt att du inte fattar vad folk säger utan tar allt som personlig kritik och försöker tysta ner dem istället för att lyssna på vad de vill säga. Det blir ju bra om en vecka så slipper du höra mina tankar och åsikter. Ja du lilla tor, helt uppenbart så är jag itne någon vettig person som ska hängas ut på din fina site. Och det är ju ett bra initaitiv att tysta ner folk då kommer man långt med att ändra på intställningen till såna som mig. Å nej, förlåt, det är ju inte såna som jag som ni försöker hjälpa, glömde det. Lycka till lille tor med ditt fina initativ, du komer säkert att lyckas att ä
visa upp en viss bild av ett visst klientel. Och om en vecka så har admin skött det ha ska sköta så blir det skönt för dig.

Och du, din utrsäkt är inte godtagen för ditt uppsåt och din åsikt var helt klar och tydlig, vilken du har förtydligat ännu mer nu.

15 augusti 2009, 21:13
Avslutat konto
Ett tipps till andet och "offentliga vettiga aspergares" skapare. Tänk efter vad ni är ute efter och vill åstadkomma och hur det ska gå till. Ni lägger upp en offentlig sajt med era ansikten och åsikter och vill inte ens att "era egna" ska få ventilera vad de tänker och känner. Ska ni springa omkring i samhället och säga att nu hoppas jag att diskussionen är slut och vi vill bara höra positiva saker. Ni vill i alla fall inte ha debatt och reflektioner det är inte vad ni vill skapa det är helt uppenbart så vettiga är ni inte. Jag tror inte ni riktigt har tänk över varken vad ni vill eller vad det är ni håller på med. Tänk till lite över vad ni håller på med. Ett tipps till er.

18 augusti 2009, 20:28
Avslutat konto
Jag tycker det är fjantigt att försöka göra sig till bandhundar så som de "vettiga aspergarna" gör. Det är rentav idiotiskt.

Hela idén äcklar mig. Jag är troligen utåt sett mer välfungerande och karismatisk än någon av de som lagt upp sitt namn och sin bild på den där siten, men trots detta försöker jag inte bli accepterad som någon slags hund åt NT-befolkningen. Jag värnar om min integritet, något de "goa o glada aspergarna" på asperger-sverige.se knappast kan påstås göra. De skämmer ut sig och får mig att vilja distansera mig än mer från deras värld.

Det jag ser framför mig är ett gäng fullständigt alldagliga aspergare som dansar runt en gran eller midsommarstång tillsammans med "tanter" och överengagerade aspergermammor, i perfekt medömkan och NT-harmoni. Det spelade, falska sociala spelet. Det så många "schnälla aschbergare" försöker kopiera.

Fyfan.

18 augusti 2009, 20:51
Medlem
Det är tydligt att du inte känner till sidans upphovsmän närmare.

19 augusti 2009, 10:29
Avslutat konto
Krigarn skrev:
Det är tydligt att du inte känner till sidans upphovsmän närmare.

Vad är det för typ av människor då?

19 augusti 2009, 13:54
Medlem
Företagets verksamhet är utbildning om Aspergers syndrom och högfungerande autism (AS/HFA) och närliggande ämnen. Speciellt med inriktning på vuxenlivet och med fokus på positiva saker som personlig utveckling, förebilder och arbete. Det handlar minst lika mycket om sätt att tänka och värderingar, som om fakta. Det primära målet är personlig utveckling i arbete och privat för alla som följer med på resan.

Andet utbildning och förlag drivs helt av aspergare och anlitar aspergare.

http://andet.se/

19 augusti 2009, 15:08
Medlem
nlarve skrev:
Intressant. "någorlunda vettiga aspergare " ska lägga upp sina bilder och namn där. Vem ska avgöra vem som är "någorlunda vettig" och får tillåtelse att hänga ut sitt ansikte och namn där? Vilka är det som dissas?? Förutsättningen i detta är att några dissas som "inte vettiga aspergare". Är det trevligt?

Alltså... förblev detta nlarves uppfattning om vad sidan och "någorlunda vettiga aspergare" handlade om??? :shock:

24 september 2009, 07:04
Medlem
tittade in på sidan .

Oh my god. Aspie töser är alltid så enormt vackra.

18 oktober 2009, 19:23
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.